Ny cylinder - dog på tomgång

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Ny cylinder - dog på tomgång

Inlägg av emilnordman »

Lade på en Airsal 50 idag , aluminium på min scooter.

Kolven är monterad korrekt, pilen mot utblåset, kromade kolvringen överst.

Den startade direkt och gick på tomgång 5 minuter, jag lät den svalna, startade igen och då gick den 2 minuter och dog. Sedan dess har jag fått igång den nån gång nu och då, går i en sekund och dör.

Alla kolvringar, kolven, cylindern ser bra ut, moppen är luftkyld, kan ringarna blivit nötta och tappat komp?

Jag varvade ju inte direkt mycket heller
edd3
Elmoped

Inlägg av edd3 »

aluminiumcyllarna ska köras in ganska så hårt så kolvringarna expanderar så mycke som möjligt. har du kollat förgasarn så allt ser ok där? testa flytta om nålen några snäpp! du kan även kolla munstyckena så dom inte har lirkat upp sig på nå vis eller så de inte har kommit in skräp i förgasaren! de du kan göra är att ta skruva bort tändstiftet och sätte tummen mot hålet och kicka. så känner du om de är komp eller inte.
hoppas nåt av detta hjälpte! :D
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

Haha, jag skäms lite nu, men jag blev så jävla förbannad på moppen så jag klöv den och bytte alla lager, packboxar, ställde in tändningen igen, blåste ur förgasaren, rengjorde filtret

Sen var jag så arg så jag bröt av en kolvring på Airsal'en , men tänkte, fuck it, o plockade ihop den, o nu går den som ett skott :D

så när nåt inte funkar: ta i med hårdhandskarna, var aggresiv, ha bråttom , då funkar det ;)
Skriv svar