Går den inte mer än 53 är röret strypt.edvib skrev:vad ska jag ha för drev och tror min plugg redan är dragenTheRavenBlue skrev:Ta bort pluggen i röret och dreva och så kan du byta till ostrypt cdi så varvar den mera
röret har ju blindtarm just nu så det är stryp men pluggen är inte där kan inte skaffa trimrör både för det är för dyrt och att jag inte får trima. men vad ska man byta för drev och är det munstycke man månste byta om man ska trimma ellerHampu skrev:Går den inte mer än 53 är röret strypt.edvib skrev:vad ska jag ha för drev och tror min plugg redan är dragenTheRavenBlue skrev:Ta bort pluggen i röret och dreva och så kan du byta till ostrypt cdi så varvar den mera
Mera värt att skaffa ett trimrör, åker du fast och får ombesiktning vill du inte betala för ett nytt rör (SVINDYRT!)
Sen får du ju mer effekt också!
Glöm inte att du måste bestycka förgasaren också.
Jag får inte heller trimma men har effektrör och väntar på en 70cc som jag beställt, ifall du inte kan betala vad det kostar att trimma så ska du inte trimma heller. Någon dag blir du förmodligen stoppad och då blir det böter + att du tappar trimmet. Då kanske du behöver köpa ett nytt originalrör vilket kostar MYCKET mer än ett effektrör.edvib skrev:röret har ju blindtarm just nu så det är stryp men pluggen är inte där kan inte skaffa trimrör både för det är för dyrt och att jag inte får trimma för morsan men för farsan få man ju. men vad ska man byta för drev och är det munstycke man månste byta om man ska trimma ellerHampu skrev:Går den inte mer än 53 är röret strypt.edvib skrev: vad ska jag ha för drev och tror min plugg redan är dragen
Mera värt att skaffa ett trimrör, åker du fast och får ombesiktning vill du inte betala för ett nytt rör (SVINDYRT!)
Hampu skrev:Jag får inte heller trimma men har effektrör och väntar på en 70cc som jag beställt, ifall du inte kan betala vad det kostar att trimma så ska du inte trimma heller. Någon dag blir du förmodligen stoppad och då blir det böter + att du tappar trimmet. Då kanske du behöver köpa ett nytt originalrör vilket kostar MYCKET mer än ett effektrör.edvib skrev:röret har ju blindtarm just nu så det är stryp men pluggen är inte där kan inte skaffa trimrör både för det är för dyrt och att jag inte får trimma för morsan men för farsan få man ju. men vad ska man byta för drev och är det munstycke man månste byta om man ska trimma ellerHampu skrev:Går den inte mer än 53 är röret strypt.
Ja, du måste byta munstycke ifall du ska plugga ur/skaffa effektrör, men även ställa in luftskruven så den går bra med lite gas.
Förstår inte varför du ska trimma om du är rädd att bli busted? Förstå hur pinsamt det blir när polisen ringer hem till morsan för att du har åkt för fort på din moped.edvib skrev:Hampu skrev:Jag får inte heller trimma men har effektrör och väntar på en 70cc som jag beställt, ifall du inte kan betala vad det kostar att trimma så ska du inte trimma heller. Någon dag blir du förmodligen stoppad och då blir det böter + att du tappar trimmet. Då kanske du behöver köpa ett nytt originalrör vilket kostar MYCKET mer än ett effektrör.edvib skrev: röret har ju blindtarm just nu så det är stryp men pluggen är inte där kan inte skaffa trimrör både för det är för dyrt och att jag inte får trimma för morsan men för farsan få man ju. men vad ska man byta för drev och är det munstycke man månste byta om man ska trimma eller
Ja, du måste byta munstycke ifall du ska plugga ur/skaffa effektrör, men även ställa in luftskruven så den går bra med lite gas.
ja jag kan betala men jag vill inte ha effektrör för det kommer min morsa att se men att byta drev och dra blindtarmen och byta munstycke kan hon inte se och vet du vad för drev jag kan byta till
Hampu skrev:Förstår inte varför du ska trimma om du är rädd att bli busted? Förstå hur pinsamt det blir när polisen ringer hem till morsan för att du har åkt för fort på din moped.edvib skrev:Hampu skrev:Jag får inte heller trimma men har effektrör och väntar på en 70cc som jag beställt, ifall du inte kan betala vad det kostar att trimma så ska du inte trimma heller. Någon dag blir du förmodligen stoppad och då blir det böter + att du tappar trimmet. Då kanske du behöver köpa ett nytt originalrör vilket kostar MYCKET mer än ett effektrör.
ja jag kan betala men jag vill inte ha effektrör för det kommer min morsa att se men att byta drev och dra blindtarmen och byta munstycke kan hon inte se och vet du vad för drev jag kan byta till
Skulle tipsa om att köpa ett begagnat effektrör och sedan säger du till morsan att röret är snyggare än originalröret eller något sånt bara, morsor förstår mindre än vad man tror.
Min morsa förstod inte att mitt effektrör gjorde att mopeden var trimmad även fast jag sa att röret gjorde att den gick fortare.
Vad för drev du ska ha vet jag inte...
Herregud, antingen trimmar man och föräldrarna går med på den, eller så trimmar man och skiter i vad föräldrarna tycker (som jag)edvib skrev:Hampu skrev:Förstår inte varför du ska trimma om du är rädd att bli busted? Förstå hur pinsamt det blir när polisen ringer hem till morsan för att du har åkt för fort på din moped.edvib skrev:
Skulle tipsa om att köpa ett begagnat effektrör och sedan säger du till morsan att röret är snyggare än originalröret eller något sånt bara, morsor förstår mindre än vad man tror.
Min morsa förstod inte att mitt effektrör gjorde att mopeden var trimmad även fast jag sa att röret gjorde att den gick fortare.
Vad för drev du ska ha vet jag inte...
jag är inte rädd att bli busted av polisen min morsa vet vad ett effektrör gör och så vill jag inte ha effektrör för det låter men vet du något bra trimm utan effektrör.
Det sitter för det första ingen plugg i röret och det är blindtarmen som står för själva strypningen.edd3 skrev:... köper du en ostrypt cdi borde du ha 14/53 i drevning och dra pluggen som sitter i röret. kapa blindtarmen gör inte jättemycke. mest onödigt och kapa o svetsta i org röre tycker jag iaf..
lycka till!