Sida 1 av 1

Bör moppen inte gå fortare?

Postat: 15 augusti 2014, 20:29
av Rainn
Hej! Jag har satt på mitt Stage6 Pro Replica avgassystem på min Vivacity (2-takt), jag bytte munstycke idag till 60 hade 52 orginal. Idag när jag skulle testa moppen så fick den lite mindre axx och han toppa bara 70 gjorde 67 innan med dragen v-ring.

Kan det vara fel munstycke eller för stort han bluddrar inte och moppen har bra gasrespons och inga problem med gas osv.

Eller kan det vara CDI'n? För att jag hör att han är på samma varv typ maxvarv hela tiden, jag har inte ostrypt cdi.

Min kompis moppe går 80 med bara röret resten orginal.

Postat: 15 augusti 2014, 20:41
av Max99
Har du dragit v-ringen?

Postat: 15 augusti 2014, 21:23
av Rainn
Max99 skrev:Har du dragit v-ringen?
Ja det har jag.

Postat: 15 augusti 2014, 22:55
av JoppeLindh
Orkar den varva ur?

Postat: 15 augusti 2014, 23:19
av Rainn
JoppeLindh skrev:Orkar den varva ur?
Vad menar du? Den går fint men den måste gå fortare med det röret det är något som är fel, antingen cdi boxens fel då den är strypt och varvar inte mer eller så är det munstycket jag har nu är på gränsen till att gå dåligt (nästan för stort?

kan det vara något av de jag skrev? ska jag köpa Stylepro ostrypt cdi?

Postat: 15 augusti 2014, 23:30
av JoppeLindh
Tänkte om den inte varvar fult ut, borde hjälpa med en ostryp cdi

Postat: 15 augusti 2014, 23:35
av Rainn
JoppeLindh skrev:Tänkte om den inte varvar fult ut, borde hjälpa med en ostryp cdi
Aha nerå! :D Men axxet är jävligt bra men blivit sämre än vad det var förut men den bluddra typ ibland när man gasar fullt innan man kommer upp i varv, kan den skära om jag byter tillbaka till orginal munstycket?

Edit; Om det nästan är för stort och jag byter till sportluftfilter så kommer den nog gå bättre? Jag ska testa med det då man måste öka i munstycke när man byter till sportluftfilter så jag behöver inte byta munstycke när ja sätter på sportluftfiltret då bör den gå bättre annars är det CDI'n.

Detta står på twostroke.se (Stylepro CDI)

"Detta märks framförallt vid ett byte till en trimcylinder, men även till högvarviga avgassystem som (t.ex. Yasuni R eller Stage6 PRO) arbetar som bäst i varvtalen över 8000 rpm. "

Postat: 16 augusti 2014, 07:57
av TheRavenBlue
Använder du orginal vikterna och fjädrarna?

Postat: 16 augusti 2014, 11:49
av Rainn
TheRavenBlue skrev:Använder du orginal vikterna och fjädrarna?
Japp de är orginal vikter och dem är snart slut börjar typ bli fyrkantiga, har orginal kopplingsfjädrar

Postat: 16 augusti 2014, 16:25
av oggew2
Rainn skrev:
TheRavenBlue skrev:Använder du orginal vikterna och fjädrarna?
Japp de är orginal vikter och dem är snart slut börjar typ bli fyrkantiga, har orginal kopplingsfjädrar
Först, byt vikterna om dom är fyrkantiga väger dom för lite och du kommer inte få någon fart. Sen, vilken årsmodell på vivan? Dom gamla "grodvivorna" tror jag inte har strypy cdi, det hade inte min och polarens iaf och dom va 02 och 04 tror bara dom nyare har det... Men du lär inte ha strypt cdi om den gör 70! Pluggat ur röret? Vilket rör hade du innan? Lägg upp en bild på det det kan vara ett rör som ser org ut fast inte är det, sånt hade jag ett tag