Derbi vill inte starta

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Tyshitzu
Elmoped

Derbi vill inte starta

Inlägg av Tyshitzu »

Tjena har en Senda som vägrar att starta, allt började för nån vecka sen då den gick att köra men efter nån kilometer alltid började blöddra och sen dog, så jag öppnade upp cylindern och tittadeoch allt va prima i den. Men när jag tittade på tändstiftet hade keramiken på de spruckit så jag beställde en ny i hopp om att de skulle vara felet, men icke sa nicke, för nu vill den inte ens starta den blöddrar bara precis som den brukade göra när den dog innan och ibland smäller det till som bara den. Jag tänkte att jag skulle ställa in tändningen så det gjorde jag, och den ville fortfarande inte starta. Så då kunde de bara finnas tre grejer kvar. Eftersom jag har varit lat och snabbkopplat alltihop på den= Det finns en switch med två lägen alltså tändningsswitchen ena sladden från den går till "stop" på cdin och den andra sladden går till den röda sladden från tändningen, somsagt jag vet att detta är väldigt Redneck och så men det borde funka. Iaf det borde bara finnas två fel nu eftersom den inte startar och det borde ju va cdin eller tändhatten som bränts, så jag testade med en annan cdi och beställde en ny tändhatt, fortfarande likadant. Hoppades på att nån av er här tsr skulle kunna hjälpa mig? :D
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög

Inlägg av TheRavenBlue »

Får den bensin?
Är den trimmad?
Användarens profilbild
Tyshitzu
Elmoped

Inlägg av Tyshitzu »

TheRavenBlue skrev:Får den bensin?
Är den trimmad?
Japp, bensin får den och det är dessutom manuell bensinkran så det är inget med den heller.

Aa mk pr 70 med 26mm förgasare och en massa annat som inte spelar nån roll just nu, här har du en gammal projekt tråd om den ifall du blev nyfiken haha: http://www.garagego.se/forum/projekt/cr ... pdate-9-5/

Och det sitter 130 munstycke på just nu och den har gått fint med de.
Skriv svar