rör låter myck, skadligt för hörseln.?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög

rör låter myck, skadligt för hörseln.?

Inlägg av Vikke2 »

Ja, som rubriken säger jag har satt på ett effektröret (turbokit) som låter mycket, hjälper det mycket att byta ljuddämparull eller stoppa in mer ull och sätta på avgasbandage? och kan jag få försämrad hörsel ifall jag fortsätter åka som det är nu?
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Jag har nog mina tidigare ganska högljudda mopeder att tacka för mitt tinnitus, så visst är det inget vidare för hörseln. Nu för tiden föredrar jag att åka tyst - delvis för att irritera vanligt folk och blåklädda gubbar i bilar med blå lampor på taket så lite som möjligt...

Är ullen oljedränkt eller borta kan dämpullsbyte göra hyfsat stor skillnad. Att mosa in ullen för hårt gör istälelt att det låter mer, en massiv klump kan inte dämpa alls.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög

Inlägg av Vikke2 »

Vad sägs om avgasbandage dämpar det mycket??
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Olika på olika rör, ju tunnare plåt, desto mer ljud går rakt genom plåten. Du får helt enkelt ta och sätta dig vid moppen, gasa och försöka avgöra var det låter mest - det är där du behöver göra nått åt ljudet.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

om det inte går att få ner ljudet kan det ju alltid lösas med något så enkelt som små öronproppar de gånger du tänker åka långa turer.
Xaxiz
Elmoped

Inlägg av Xaxiz »

Vill du ha ner ljudet kan du satsa på en ny hjälm, shoei hjälmar till exempel är väldigt ljuddämpande, svindyra dock.
Enligt internet är din mamma den fetaste människan på jorden. Trots det har alla legat med henne?!
Skriv svar