Äntligen fredag

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014

Äntligen fredag

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Hej! Som de flesta vet så lägger jag ner min privata tid och skriver

Ända sedan jag tog över efter Persson97 tidigare i somras så har det varit tomt på kommentarer och feedback...är innehållet såpass ointressant att ni inte ens vill dra iväg ett par ord?
Har 2 alternativ.
1. Jag hoppar av och låter någon annan ta på sig ansvaret
2. Ni får skriva vad som måste förbättras

/Sebbe-Tuning
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Jag skulle vilja ha reportage om folk som mekar med äldre mopeder! Uppskattas även om du kan få en intervju med någon utav gubbarna som kör på strippen.
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Speedway skrev:Jag skulle vilja ha reportage om folk som mekar med äldre mopeder! Uppskattas även om du kan få en intervju med någon utav gubbarna som kör på strippen.
De flesta som kör seriöst är inte medlemmar på tsr vad jag vet.
Vi har Rexxy (intervjuad förr)
Vi har Lennart (osäker på intervju men aldrig aktiv)

Jag har en intervju planerad till nästa fredag men tipsa på veteranbyggare då ;)
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög

Inlägg av Vikke2 »

Det är många som läser det bara att ingen kommenterar nåt
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Revilz »

Vikke2 skrev:Det är många som läser det bara att ingen kommenterar nåt
+1
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög

Re: Äntligen fredag

Inlägg av TheRavenBlue »

Sebbe-Tuning skrev:Hej! Som de flesta vet så lägger jag ner min privata tid och skriver

Ända sedan jag tog över efter Persson97 tidigare i somras så har det varit tomt på kommentarer och feedback...är innehållet såpass ointressant att ni inte ens vill dra iväg ett par ord?
Har 2 alternativ.

/Sebbe-Tuning
Du kanske kan ställa frågor till oss som läser t.ex Hur tycker ni denna moppen är? Ja du förstår :D
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Att folk läser har jag förstått men känns som folk slöläser o sen kryssar sidan...Skulle vara roligare med feedback till antingen mig eller till personen i fråga som intervjuas!
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning

Inlägg av Sebbe-Tuning »

TheRavenBlue skrev:
Sebbe-Tuning skrev:Hej! Som de flesta vet så lägger jag ner min privata tid och skriver

Har 2 alternativ.

/Sebbe-Tuning
Du kanske kan ställa frågor till oss som läser t.ex Hur tycker ni denna moppen är? Ja du förstår :D
Typ om vad läsarna tycker om personens förra/nuvarande moped? Låter som en god idé!
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

Mindre text och mera bilder, då tycker jag det är som mest intressant, fast ja vet, det är ju ett reportage, så nån text måste man ändå ha :)
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Jag tycker jag har hört frågorna 100 gånger förut, så jag skulle uppskatta lite nya frågor . Interljuven borde kanske även handla mer om vem personen är. Så att folk får reda på vem/hur denna personen är. :)

Jag tycker även det var en god ide att ställa frågor till läsarna. Fler bilder skulle också vara bra!

Bildtävlingen skulle jag också vilja se lite variation i. Olika klimat/moppar etc etc.

T.ex. Denna vecka är temat humor. Eller t.ex. Veteranmoppar mm :D
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Frågor brukar jag försöka variera frågor men jag kan inte gå in mer på "berätta lite om dig själv". Mycket mer än så kan inte jag ställa...då blir det upp till personen som intervjuas att nerätta mycker mer och detaljerat.
Det dära med teman kommer inte hålla så värst...folk kommer inte orka ta initiativet att få till en bra höst bild eller så...

Men tack för lite feedback gubbs! Rulla in mer nu! Även lite tips på folk som kan intervjuas
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Personligen skulle jag tycka det var mycket roligare att hålla sig efter ett speciellt tema, och det är jag nog inte ensam om att tycka.

Det var någon bildtävling i påskas då bilden skulle vara relaterat med något ifrån påsken, och vad jag minns så var det mycket mer drag på den bildtävlingen än de vanliga. Jag tycker det är värt ett försök iallafall.
Användarens profilbild
emilnordman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av emilnordman »

Jag tycker att man kan ha teman vid högtider och "stora" händelser, som t.ex. Julafton,påsk,midsommar osv, kan bli svårt att komma på nåt nytt varje vecka, men jag gillar idén
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning

Inlägg av Sebbe-Tuning »

emilnordman skrev:Jag tycker att man kan ha teman vid högtider och "stora" händelser, som t.ex. Julafton,påsk,midsommar osv, kan bli svårt att komma på nåt nytt varje vecka, men jag gillar idén
Precis. Ett tema för varje vecka är både tidskrävande för mig (mer än vad det redan är) samt ett tema för varje vecka kommer inte gå. Som "glad" då t.ex...kan funka någongång ibland att man gör ett tema. Typ Månadens tema så sista helg i varje månad kan man ha ett tema?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Som tidigare sagts så läser många men låter bli att kommentera, ni anar inte hur mkt ett "snyggt!", "bra intervju", "intressant!" Osv betyder när man lägger ner all den tiden för att ge er en rolig fredagsläsning. Det är trotts allt det som gör reportagen värda att fortsätta med.

Linkan: Ge fan i att klaga, prova själv att skriva 10 frågor som inte varit med i reportagen innan, sen gör du 10 nya frågor. Svårt? Då är du bara uppe i två veckor..

Frågar du mig så bör standardfrågorna vara med, såsom: berätta lite om dig själv, favoritverktyg, vilka fordon har du ägt osv osv..
Men att man försöker klämma in någonting nytt nån gång ibland.

Du gör ett finfint jobb med intervjuerna Sebbe! ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

klagar inge, jag ger tips för att kunna förbättra äntligen fredag. :)
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

jag tycker att äntligen fredag är det bästa på TSR. nästan att man smålängtar lite på fredagsförmiddan på att få läsa ;) Jag har själv vart med en gång och de va ju kul att få berätta lite om sig själv och moppe intresset xD

förbättra:
Fler bilder med bra kvalite.
lite mer frågor om moppen/mopparna. framtidsplaner med dom osv...

Jag är ledsen att behöva säga att bildtävlingarna har blivit ganska värdelösa.... inget illa menat men dom var jäkligt bra förut när det va en tråd där man postade sin bild och även kunde se andra bidrag så att man såg vad man tävlade mot ;) Jag tycker att du/ni ska låta medlemmarna rösta på bilderna oxå och sen kan ni ha med den vinnande bilden i äntligen fredag :)

det skulle va kul om ni nån gång har nått annat pris oxå. tror fler skulle engagera sig då

t.ex. mån-sön tid att fota och lägga upp bidrag. mån-tors rösta. :)

jag som ALLTID läser reportagen kan ju tänka på att lägga en kommentar ;)
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

Jag håller med om att det behövs förändring till bildtävlingarna. Det är inte ens någon tävling längre. Jag tycker precis som Linkan, ha tema på tävlingarna!
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Jag kan eventuellt ta över bildtävlingen igen! Då blir det minst olika teman varje vecka :) Ska bara fundera lite på vad jag kan ändra mer!

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning

Inlägg av Sebbe-Tuning »

RammeA skrev:jag tycker att äntligen fredag är det bästa på TSR. nästan att man smålängtar lite på fredagsförmiddan på att få läsa ;) Jag har själv vart med en gång och de va ju kul att få berätta lite om sig själv och moppe intresset xD

förbättra:
Fler bilder med bra kvalite.
lite mer frågor om moppen/mopparna. framtidsplaner med dom osv...

Jag är ledsen att behöva säga att bildtävlingarna har blivit ganska värdelösa.... inget illa menat men dom var jäkligt bra förut när det va en tråd där man postade sin bild och även kunde se andra bidrag så att man såg vad man tävlade mot ;) Jag tycker att du/ni ska låta medlemmarna rösta på bilderna oxå och sen kan ni ha med den vinnande bilden i äntligen fredag :)

det skulle va kul om ni nån gång har nått annat pris oxå. tror fler skulle engagera sig då

t.ex. mån-sön tid att fota och lägga upp bidrag. mån-tors rösta. :)

jag som ALLTID läser reportagen kan ju tänka på att lägga en kommentar ;)
Det finns ju en tråd? Och den är fortfarande aktiv och stängs på onsdag? I typ 1 månad har det funnits en tråd där alla lägger sina bidrag?
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög

Inlägg av TheRavenBlue »

Sebbe-Tuning skrev:
TheRavenBlue skrev:

Har 2 alternativ.

/Sebbe-Tuning
Typ om vad läsarna tycker om personens förra/nuvarande moped? Låter som en god idé!
Ja precis. Och liksom ha lite frågor som riktar sig mot oss som läser.
Användarens profilbild
Hilmersson
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hilmersson »

Sebbe-Tuning skrev:
Speedway skrev:Jag skulle vilja ha reportage om folk som mekar med äldre mopeder! Uppskattas även om du kan få en intervju med någon utav gubbarna som kör på strippen.

Jag har en intervju planerad till nästa fredag men tipsa på veteranbyggare då ;)
Har då aldrig blivit ombedd att medverka i en intervju även om jag gladeligen kan tänka mig att ställa upp på en i framtiden, vågar även påstå att jag har mest erfarenhet av strippen på detta forum idag..
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Hilmersson skrev:
Sebbe-Tuning skrev:

Har då aldrig blivit ombedd att medverka i en intervju även om jag gladeligen kan tänka mig att ställa upp på en i framtiden, vågar även påstå att jag har mest erfarenhet av strippen på detta forum idag..
Jag har faktiskt nog tyvärr missat dig då, ber så hemskt mycket om ursäkt! Självklart ordnar vi en snarast! Dock inte till kommande fredagen men fredagen därpå? Vi kan diskutera mer i privatmeddelanden senare!
Användarens profilbild
Hilmersson
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hilmersson »

Sebbe-Tuning skrev:
Hilmersson skrev:
Sebbe-Tuning skrev:De flesta som kör seriöst är inte medlemmar på tsr vad jag vet.

Jag har faktiskt nog tyvärr missat dig då, ber så hemskt mycket om ursäkt! Självklart ordnar vi en snarast! Dock inte till kommande fredagen men fredagen därpå? Vi kan diskutera mer i privatmeddelanden senare!
Ingen kritik riktad mot dig ville bara väcka tanken, jag började ganska nyligen hänga här efter ett aktivt medlemskap på Moppenet.nu där jag var mer känd och även moderator så har nog inte uppmärksammats särskilt ännu. Vi tar resten i PM ja!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Jag tror att en annan typ av tävling kunde va kul!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

DEA!! skrev:Jag tror att en annan typ av tävling kunde va kul!
instämmer helt! Gissa mopeden, frågesport etc, kan tänka mig att hjälpa till om det behövs Sebbe! :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar