Sida 1 av 1
Öppet filter, vilket munstycke
Postat: 7 augusti 2014, 09:41
av Knotvillage
Ska ta bort kanalen fram till den gamla EGRn så luften går direkt till luftburen. Vad jag läst så är det 54 original, vad tror ni. Ska man köpa 10 eller 15 eller 5 och 10 storlekar större. Tar jag bara bort kanalen bluddrar den vid gaspådrag och jag förmodar att blandningen blir mager.
Postat: 7 augusti 2014, 09:48
av Revilz
Den borde ju få mer luft vilket ger en för mager blandning, men bludder är ju att den får för mycket bensin. Köp hem ett munstyckekit och lek runt lite så den blir bra bestyckad igen.
Postat: 7 augusti 2014, 15:51
av Knotvillage
Ok. Känns bara dumt att ha typ 30 munstycken liggandes. Borde det inte räcka med tre stlr större? 5/10/15?
Sen vet jag inte storleken heller, har läst 54, 62 och 68
Postat: 7 augusti 2014, 17:04
av emilnordman
Vill du ha den riktigt bra inställd går det inte att chansa på 5, 10 och 15 storlekar större, köper du ett munstyckeskit (10st) så får du absolut bästa resultatet, men iofs, det är inte så noggrant om du kör original
Jag har kört ca.600km med allt för litet munstycke för ja väntar på en ny munstyckesserie då dom ja har har för små gängor osv osv

Postat: 7 augusti 2014, 18:07
av Knotvillage
Vet du om det sitter 54 på min? Borde ju räcka att beställa 50-72. Ger större munstycke +öppet filter samma efter som borttaget blindrör?
Varvet/hastigheten tycker jag är för lågt för 4.5hk+alla strypningar borta.