Tja. Byte förgasare nyligen till 21mm black racing dellorto
Satte ditt ett 100strl munstycke och den vägrar starta
har trimrör men bara 50cc som jag inte har bytt än.
Några tips/funderingar över varför den inte startar?
EDIT: mer info
okej så den har en
lågfartmunstycke 50
tomgångmunstycke 60
huvudmunstycke 92
den startar inte och den har allt orginal förutom avgassystem, insug och malossi filter
Ska jag sänka ner lågfartsmunstycke till kanske 40? och huvud till cirka 70 - 80
Snälla behöver hjälp.
Det kommer bensin till förgasaren
och den funkade 100% innan jag byte.
den har en 50cc orginal peugeot cylinder
vet att 21 är för stort men ska byta till 70cc så fort jag ser att förgasarn funkar och sen trimmar jag den stegvis
Tror ni den startar om jag köper och monterar en 70cc
Senast redigerad av PeugeotMannen den 10 augusti 2014, 17:29, redigerad totalt 2 gång.
PeugeotMannen skrev:Tja. Byte förgasare nyligen till 21mm black racing dellorto
21mm med 100 mustycke låter väldigt stort för original moped. Byt tillbaka till gamla förgasarn och bestycka den istället.
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
21mm med 100 mustycke låter väldigt stort för original moped. Byt tillbaka till gamla förgasarn och bestycka den istället.
Har sportluft filter och stage6 insug har inte helt orginal.
Men kan det va så att den inte startar för att det bara är 50cc?
Btw det kommer ingen olja ur olje slangen direkt. Det rinner inte ut som i bensinslangen men jag antar att det är så den ska funka??
Btw det kommer ingen olja ur olje slangen direkt. Det rinner inte ut som i bensinslangen men jag antar att det är så den ska funka??
Jag har setup:
21mm förgasare
polini 70cc sport cylinder
ZX rör
polini hi-speed variator
hebokoppling
sportluft
Och jag har 95 munstycke på den setupen. Så 100 låter lagom overkill för din setup.
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
PeugeotMannen skrev:
Är detta före eller efter oljepumpen?
OM det är slangen som går till pumpen så ska det absolut inte vara så...Oljepumpen ska det rinna ner mycket olja till!
Om det är slangen efter pumpen märker man knappt att det kommer någon olja i och med att det är ca 2% utav bensinen som förbränns. Självklart måste mopeden vara igång för att det ska komma någon olja överhuvud taget!
Uppdaterade med lite mer info. behöver hjälp. Drar till moppen imorgon så behöver alla möjliga fel som kan hända med en ny förgasare (som dessutom är på tok förstor för en 50cc.
Testar kanske och drar förbi statoil och köper startgas imorn
Senast redigerad av PeugeotMannen den 10 augusti 2014, 17:30, redigerad totalt 1 gånger.
Varför har du 21mm förgasare till en 50cc? på tok för stort! Max 17,5 mm till 50cc, eller original förgasare. Å 100 i munstycke är alldeles för stort de med, så det är inte konstigt att den inte startar.
DS skrev:Varför har du 21mm förgasare till en 50cc? på tok för stort! Max 17,5 mm till 50cc, eller original förgasare. Å 100 i munstycke är alldeles för stort de med, så det är inte konstigt att den inte startar.
Vad jag har tänkt göra imorn är (om den inte startar) köpa munstyckset och möjligen en lågfartmunstycke med strl 40
"vet att 21 är för stort men ska byta till 70cc så fort jag ser att förgasarn funkar och sen trimmar jag den stegvis"