Allt började med att jag byte lameller och det gick bra monterade tryck plattan rätt alltså Derbi märket mot det lilla strecket och drog i skruvarna fullt.
Jag rullar ut moppen och startar den och petar i växel och den skuttar fram lite och dör. Alltså kopplingen tar inte det är motstånd när jag drar in den men den frikopplar inte.
emilnordman skrev:Om det är som på AM6 med en bult i mitten av kopplingskorgen så kanske den är för långt utskruvad, dvs kopplingen tar för lite
Den skruven har jag inte rört men kan prova dra åt den. Och den lilla guldig brickan var kanterna på den "uppdragna" kan det ha något med saken att göra?
på min så klibbar typ mina lameller fast / kopplar inte ur förens jag pumpat några gånger altså tryckt in å släpt kopplinghsandtaget några gånger
oljebadade du lamellerna innan du monterade dom ?
cod3mwf skrev:på min så klibbar typ mina lameller fast / kopplar inte ur förens jag pumpat några gånger altså tryckt in å släpt kopplinghsandtaget några gånger
oljebadade du lamellerna innan du monterade dom ?
Muttern som håller fast kopplingskorgen är nog troligen inte lös. Om brickan är uppvikt är den absolut inte det. Har haft samma problem efter lamellbyte, minns tyvärr inte vad jag gjorde. Men pröva spänn åt fjädrarna ordentligt.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
TheFlyingFin skrev:Muttern som håller fast kopplingskorgen är nog troligen inte lös. Om brickan är uppvikt är den absolut inte det. Har haft samma problem efter lamellbyte, minns tyvärr inte vad jag gjorde. Men pröva spänn åt fjädrarna ordentligt.
TheFlyingFin skrev:Muttern som håller fast kopplingskorgen är nog troligen inte lös. Om brickan är uppvikt är den absolut inte det. Har haft samma problem efter lamellbyte, minns tyvärr inte vad jag gjorde. Men pröva spänn åt fjädrarna ordentligt.
Ska kanterna vara uppvikta? De är inte så på min.
den sidan med två små öron ska vara vikt på ett sätt så den inte kommer i vägen och den andra uppefter mutterkanten
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Ska kanterna vara uppvikta? De är inte så på min.
den sidan med två små öron ska vara vikt på ett sätt så den inte kommer i vägen och den andra uppefter mutterkanten
De var inte så på min... Får försöka böja till dem på något sett. Tack för hjälpen hoppas jag får ordning på det