Vad händer om man kör med obesiktad släpvagn?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
GH0ST
Varnad

Vad händer om man kör med obesiktad släpvagn?

Inlägg av GH0ST »

Tjena! Jag o farsan hade tänkt att åka o kolla på en moppe och det ända problemet är att hans släp är obesiktad. Vad är det värsta som kan hända om farbror blå stoppar oss?
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög

Inlägg av Magister543 »

En fråga först: Är det en bromsad eller obrosmad kärra? Jag har för mig att ifall det är en obrosmad kärra så behöver man inte ens besiktiga den.

Det värsta är som vanligt: böter... KANSKE av med kortet någon vecka (beroende på vilken polis ni ev. stöter ihop med). Men sen tror jag att polisen inte prioriterar att kolla släpkärror, de har viktigare saker att tänka på.
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
Användarens profilbild
GH0ST
Varnad

Inlägg av GH0ST »

Magister543 skrev:En fråga först: Är det en bromsad eller obrosmad kärra? Jag har för mig att ifall det är en obrosmad kärra så behöver man inte ens besiktiga den.

Det värsta är som vanligt: böter... KANSKE av med kortet någon vecka (beroende på vilken polis ni ev. stöter ihop med). Men sen tror jag att polisen inte prioriterar att kolla släpkärror, de har viktigare saker att tänka på.
Det är en bromsad kärra :)
Andreas Anderberg
Elmoped

Inlägg av Andreas Anderberg »

Hyr ett släp på statoil om ny vill vara på den säkra sidan.
Skriv svar