Sida 1 av 1
Setup för ca 5000
Postat: 5 januari 2008, 15:37
av maximannen
Tjenna som ni kanse vet så vann ju jag presentkortet på twostroke

och jag ska köpa en bra setup för cirka 5000 lite mer eller mindre.
Nu undrar jag vad jag ska köpa jag har funderat på en polini guss cylinder och ett doppler vevparti, 21 mm förgasare insug och membran och ett typ yasuni r2 och mrd lammeler och kopplingsfjädrar men det är ju lite för dyrt

men är det en bra setup tycker ni eller ska jag köpa nått annat?
Har en beta rr sm -04 med AM6 motor
Postat: 5 januari 2008, 15:45
av Polly
Roligt att du vann 5000:- : ) ja skulle tippa på Hebo manston Replica cylindern , Jag tror man kan jämföra den med MHR replica cylinder , som jag använder , Den ger bra effekt enligt mig iaf

ja har ingen aning om dom andra cylindrarna, men ja skulle tippa på Manston cylindern

Postat: 5 januari 2008, 16:21
av mrxrider
av dom alternativen är ju Hebo lätt den bästa/snyggaste/bäst prestanda/mest respekt cylindern
grattis föressten^^
Postat: 5 januari 2008, 16:27
av maximannen
Okej det verkar vara Hebo som är populärast men vad tycker ni om resten av setupen då? tex veven och röret
Postat: 5 januari 2008, 16:52
av mrxrider
köp typhebo manston 70cc replica(2.800)(eller den billigare 1800) insug(ca199) Hebo membran(269) och en 24 mm förgasare(ca 800 beror på vilken)
sen dopplervev(1.300 finns ju Hebo för ca 950men mindre hållbar)
sen c3 lager(3-400) och lameller med tryckfjädrar(3-600kr)
och sen ett ysuni r2:D eller sp (likvärdiga i prestanda)
det är ju en hel setup visseligen men det blir ju bara att pussla
sen vet jag inte men du lär ju behöva en ostrypt cdi(ca500) för Hebo varvar ju typ 11500 och cdi:n stryper ju vid 10 000
med den setupen kommer det att pska på bra:D
Postat: 5 januari 2008, 16:54
av Dracen
köp polini guss 80cc och porta den så ska den väl ge runt 15hk?
Postat: 5 januari 2008, 18:01
av chifen
porta gussen lite fint

så ger den ca 14-15häst med bäst register av dedär cyllarna

Postat: 5 januari 2008, 18:16
av maximannen
okej men jag har inte tänkt att porta cylindern och tänkte en 21 mm förgasare
men mrxrider skrev att jag skulle köpa nya ramlager men duger inte lagrena som sitter på doppler veven?

Postat: 5 januari 2008, 18:47
av chifen
alltså du behöver ingen grov portning.. utan bara tabort metallskägg och sånnt samt polera upp kanalerna lite

Postat: 5 januari 2008, 20:41
av david92
ta den största

guzz
ingen erfarenhet av cylindrar men borde de inte va bäste me 80cc

Postat: 5 januari 2008, 21:27
av maximannen
Jo men jag kan inte porta och har inga verktyg för det heller, och om jag ska köpa en setup för typ 6500 som en sån kostar så har jag inga pengar kvar

Postat: 5 januari 2008, 21:38
av chifen
du behöver typ inga verktyg för såndär finportning

har du en borrmaskin och en liten metallfil så löser det sig.. köp bara en slilisalskiva (särstavning?) och polera upp kanalerna för bättre flöde

och fila bort metallskägg
Postat: 5 januari 2008, 21:52
av Henry
Guss.
Postat: 5 januari 2008, 22:05
av maximannen
chifen skrev:du behöver typ inga verktyg för såndär finportning

har du en borrmaskin och en liten metallfil så löser det sig.. köp bara en slilisalskiva (särstavning?) och polera upp kanalerna för bättre flöde

och fila bort metallskägg
Okej det går ju att fixa isåfall
Och sen frågar jag samma fråga som förut vad tycker ni om setupen, jag behöver väl inte byta lager om jag ändå byter vev föe lagrena på den nya veven pallar väll trycket?

Postat: 5 januari 2008, 22:12
av chifen
nää du ska klara dig:) men satsa på ett överliggande system

bättre på alla sätt enligt mig
Postat: 5 januari 2008, 22:13
av maximannen
okej vad ska jag köpa för överliggande isåfall?
Postat: 5 januari 2008, 22:17
av chifen
polini for race 3

eller for race 2.. i princip samma system

skillnaden är att forrace 3 drar 500rpm till tror jag det är

båda är iaf snäppet vassare än sp

Postat: 5 januari 2008, 22:19
av maximannen
Okej men jag vill köpa ett rör på twostroke för att jag har pengar där

Postat: 5 januari 2008, 22:21
av chifen
forrace 2 finns där

vad haru för åk?
Postat: 5 januari 2008, 22:23
av maximannen
okej men det finns inte till beta
Beta rr50 -04
Postat: 5 januari 2008, 22:26
av chifen
ok.. ska kolla upp ngt liknande åt dig då

'
har kollat nu.. tragiskt va lite system de fanns.. typ 10 000 tk men inget annat typ.. om du vill ha överliggande alltså. men hur mkt skilljer sig fästena mot t ex rrx och det?
Postat: 5 januari 2008, 22:26
av maximannen
okej tack

Postat: 6 januari 2008, 00:05
av maximannen
chifen skrev:ok.. ska kolla upp ngt liknande åt dig då

'
har kollat nu.. tragiskt va lite system de fanns.. typ 10 000 tk men inget annat typ.. om du vill ha överliggande alltså. men hur mkt skilljer sig fästena mot t ex rrx och det?
Mm ja vet det finns typ 10 000 tk och sen typ inget mer

Postat: 7 januari 2008, 00:16
av mrxrider
jag köpte ett gianelli som hadde suttit på en beta rr till min MRX det passade rakt på

Postat: 7 januari 2008, 00:40
av mt5a_stunt
ni 80cc guss mer cc å den ä ju bätre bara fin porta lite som dom säger

Postat: 7 januari 2008, 02:19
av tompa_
jag tkr du ska ha barkit 74cc lika dann som jag har går fint som fan
Postat: 7 januari 2008, 02:43
av drayper
maximannen skrev:okej men jag har inte tänkt att porta cylindern och tänkte en 21 mm förgasare
men mrxrider skrev att jag skulle köpa nya ramlager men duger inte lagrena som sitter på doppler veven?

du får bara med 1 ramlager =) eftersom den veven är större på ena sidan =D
Postat: 7 januari 2008, 08:53
av Derbi_rider
man får visst med 2 ramlager dryper ... ja skulle före dra att du tog guss eller hebon nån 21 mm förgasare koppling dopplerveven och ett fint rör
Postat: 7 januari 2008, 10:10
av luddemuregard
Lätt Hebo manston och doppler vev och sen överliggande något tex malossi´s
Lr något annat kul men lätt att du ska ta manston cylindern går som fan

Postat: 7 januari 2008, 13:26
av mrxrider
om du byter vev så måste du även byta vevlagrerna för det medföljer inte såna med veven bara ettt nålager men det ska sitta i kolven

det är lagrena som tar mest stryk av veven och lagren för orginalen pallar inte det höjda varvtalet så köp dig c3 lager dom är inte så dyra

Re: Setup för ca 5000
Postat: 7 januari 2008, 14:25
av Totte
Jag hade Köpt barikits 74 cc och barikits förlängda vev 45mm så får du köpa barikits speciela ramlager c3 inte c4 . sen får du köpa cylinderspacers 2,0 imed att veven e förläng så måste du ha spacern annars slår veven i topplocket . sen får du köpa en 21 förgasare eller en 24 . Har du mycket pengar över tycker jag du ska köpa Mikunis Förgasarkit TM 24mm. Annars får du köpa en vanlig 21 fögg , Sen e det typ bara koplingen som återstår då köper du Mk kopplingen (Den biliga). ha alltid lite pengar över Man saknar alltid något litet
