Vad kan man skriva i ett yttrande

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderator: Järnet60

Gummiapan
Elmoped

Vad kan man skriva i ett yttrande

Inlägg av Gummiapan »

Hej fick idag hem ett brev från transportstyrelsen angående omprövning av körkort och körkortstillstånd :(
Med i brevet var ett papper där man ska skriva något som gör straffet mildare.
Det var att man ska beskriva sitt behov av körkort i arbetet och behov i övrigt. Är det någon här som har tips på vad man kan skriva? Jag har skolskjuts så jag kan inte skriva att jag behöver det för att ta mig till skolan. Så va kan man skriva?
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Till&från träningar & matbutik, sen vettefan! Finns kanske inte så mycket anledningar till att ha körkort... (nödvändiga anledningar iallafall :lol: )
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Skriv så här
"Jag, Sergej, Vladimir och Andrei har planerat att bomba riksdagshuset i Stockholm och jag behöver kunna använda mitt flyktfordon efter bombningen"

...Eller så skriver du som de är? Vad behöver du den till? Bor du olägligt? Dåligt med bussar? Kunna ta sig till vänner, träningar m.m.
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög

Inlägg av TheRavenBlue »

Skriv att du kanske kommer behöva det för eventuellt jobb eller om det händer någon olycka
Skriv svar