Slö j*vla aerox!

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.
hasseeman
Elmoped

Slö j*vla aerox!

Inlägg av hasseeman »

Tjena som rubriken lyder har jag en slö aerox.
Setupen är ett stage6 pro replica rör orginal cylinder orginal förgasare Malossi MHR variator och en orginal luftburk. Hur jag än gör får jag de inte att gå bra hara haft i 62-82 och 90 munstycke i skurvat o vridigt på luftskruven men den e lia slö. En gång gick den nästan bra bara att den gick i 20 km/h i ungefär 50 meter innan den fick ett ryck o stack iväg som en blixt men så fårt det blev motstånd för moppen sakta den ner igen. Har snart hållt på i 1 år med den har inte fått ut något av min moppetid :( Någon som har en aning om vad felet kan va och hur jag fixar de? Tack på förhand
MopedOlle
Svårstartad skrothög

Inlägg av MopedOlle »

Kan det vara dina variatorvikter som är galna? Vad har du nu jämfört med orginal?
Annars kan det vara för litet munstycke men om du prövat 90 så borde det inte vara så. Testat rengöra förgasaren? Kan vara att smuts fastnar och blockerar bensinflödet ibland.
Lycka till :)
Speedfight 2 Iron-x -07
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

Har du kollat hur kolv/cylinder ser ut? Så du har bra komp
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

i med ett stort munstycke, byt ner dig tills den går rba på fullgas. ställ sedan in trottelnål och luftskruv. ha luftskruven på 1,5 varv hela tiden tills du ställt in högfart och trottelnål.

byt vikter och kopplingsfjädrar
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Skriv svar