Är tändstiftet svart så får den för mycket bensin för fet blandning dvs du kan testa skruva på luftskruven eller byta till mindre munstycke men eftersom du sa att de är original munstycke på så hade jag inte gjort nåt åt det såvida moppen inte går dåligt då det är säkrare att köra med lite för fet blandning för motorn smörjs bättre då
Jantte12 skrev:Är tändstiftet svart så får den för mycket bensin för fet blandning dvs du kan testa skruva på luftskruven eller byta till mindre munstycke men eftersom du sa att de är original munstycke på så hade jag inte gjort nåt åt det såvida moppen inte går dåligt då det är säkrare att köra med lite för fet blandning för motorn smörjs bättre då
bensinskalle skrev:Är moppen spik original och tändstiftet är svart är något annat fel. Igensatt luftfilter är standard, annars dåligt tändstift eller fel oljeblandning
Alla delar är ju original men vet inte om ägarna innan mig skruvat på förgasaren. oljan blandar den ju själv, ska jag kanske köpa nytt luftfilter och prova? så jävla dyrt dock.
Tändstiftet är inte så gammalt bytte det för någon månad sen då den som satt i när vi köpte moppen var helt svart med massa klumpar på.
Någon som vet var den där jävla luft/bränsleskruven sitter??
bensinskalle skrev:Är moppen spik original och tändstiftet är svart är något annat fel. Igensatt luftfilter är standard, annars dåligt tändstift eller fel oljeblandning
Alla delar är ju original men vet inte om ägarna innan mig skruvat på förgasaren. oljan blandar den ju själv, ska jag kanske köpa nytt luftfilter och prova? så jävla dyrt dock.
Tändstiftet är inte så gammalt bytte det för någon månad sen då den som satt i när vi köpte moppen var helt svart med massa klumpar på.
Någon som vet var den där jävla luft/bränsleskruven sitter??
Det finns TVÅ skruvjävlar på EN förgasare. Den ena är tomgång och den andra är luftksruv.
bensinskalle skrev:Är moppen spik original och tändstiftet är svart är något annat fel. Igensatt luftfilter är standard, annars dåligt tändstift eller fel oljeblandning
Alla delar är ju original men vet inte om ägarna innan mig skruvat på förgasaren. oljan blandar den ju själv, ska jag kanske köpa nytt luftfilter och prova? så jävla dyrt dock.
Tändstiftet är inte så gammalt bytte det för någon månad sen då den som satt i när vi köpte moppen var helt svart med massa klumpar på.
Någon som vet var den där jävla luft/bränsleskruven sitter??
Det finns TVÅ skruvjävlar på EN förgasare. Den ena är tomgång och den andra är luftksruv.
Men helvete jag hittar bara tomgångsskruven och en anna skruv som sitter vid munstycket och det är förmodligen inte den?
hephox skrev:
Alla delar är ju original men vet inte om ägarna innan mig skruvat på förgasaren. oljan blandar den ju själv, ska jag kanske köpa nytt luftfilter och prova? så jävla dyrt dock.
Tändstiftet är inte så gammalt bytte det för någon månad sen då den som satt i när vi köpte moppen var helt svart med massa klumpar på.
Någon som vet var den där jävla luft/bränsleskruven sitter??
Det finns TVÅ skruvjävlar på EN förgasare. Den ena är tomgång och den andra är luftksruv.
Men helvete jag hittar bara tomgångsskruven och en anna skruv som sitter vid munstycket och det är förmodligen inte den?
Ifall den sitter på flottörkoppen så är den man tömmer förgasaren med.
Om du inte har varvat ut moppen (när den är varm) under ca 20-25 sek och stänger av tändningen med du kör så visar tändstiftet inte för munstycket utan nåt helt annat. Tomgången har en tendens att göra stiftet svart tex...
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
SNODDAS15 skrev:Om du inte har varvat ut moppen (när den är varm) under ca 20-25 sek och stänger av tändningen med du kör så visar tändstiftet inte för munstycket utan nåt helt annat. Tomgången har en tendens att göra stiftet svart tex...
Så jag ska prova ställa om tomgången? Hur ska en moppe vara på tomgång?
SNODDAS15 skrev:Om du inte har varvat ut moppen (när den är varm) under ca 20-25 sek och stänger av tändningen med du kör så visar tändstiftet inte för munstycket utan nåt helt annat. Tomgången har en tendens att göra stiftet svart tex...
Så jag ska prova ställa om tomgången? Hur ska en moppe vara på tomgång?
Inget att göra, bara blir så
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
SNODDAS15 skrev:Om du inte har varvat ut moppen (när den är varm) under ca 20-25 sek och stänger av tändningen med du kör så visar tändstiftet inte för munstycket utan nåt helt annat. Tomgången har en tendens att göra stiftet svart tex...
Så jag ska prova ställa om tomgången? Hur ska en moppe vara på tomgång?
Inget att göra, bara blir så
Vad ska jag göra då? :/ och vart fan sitter det där skruvhelvetet?
Hampu skrev:Fota?
Edit; eftersom du inte ens kunnat skriva vilken mopedjävel du har så har ju INGEN annan någon aning om vart fan skruvsatan sitter på din moped.
hahaha oh shit my bad.
Peugeot jetforce kan försöka fixa bilder senare ikväll.
Ska även fixa video på hur den går då jag tycker att den går lite konstigt.
Guldiga skruven är luftskruven
På denna förgasaren är det den som är markerad nr3 som är luftskruven
Du bör hitta skruven nu!
Den finns fan inte...
Här är en bild på min förgasare, den enda skruven jag ser är den till tomgången http://imgur.com/7Fblo65
hephox skrev:Det är typ helt platt på den dock så går den att "skruva" lite på om jag tar en liten mejsel och drar runt kanterna
har läst lite och hittade ett svar här på tsr där det stod att det dära var luftskruven och att det inte var något spår i den (man får alltså lov att göra ett eget!)
Ett enkelt sätt skulle vara att skruva ut den, ta en dremel och bara göra ett spår!
hephox skrev:Det är typ helt platt på den dock så går den att "skruva" lite på om jag tar en liten mejsel och drar runt kanterna
har läst lite och hittade ett svar här på tsr där det stod att det dära var luftskruven och att det inte var något spår i den (man får alltså lov att göra ett eget!)
Ett enkelt sätt skulle vara att skruva ut den, ta en dremel och bara göra ett spår!
Okej tack! problemet är ju att det blir väldigt svårt att skruva ut den utan att ha sönder den det måste väll finnas något verktyg kanske som man kan skruva ut den med? såhär ser den ut http://imgur.com/0Jcqs3p
Den är inte helt rund direkt men vad skulle det smidigaste sättet attt få ut den vara?
hephox skrev:Det är typ helt platt på den dock så går den att "skruva" lite på om jag tar en liten mejsel och drar runt kanterna
har läst lite och hittade ett svar här på tsr där det stod att det dära var luftskruven och att det inte var något spår i den (man får alltså lov att göra ett eget!)
Ett enkelt sätt skulle vara att skruva ut den, ta en dremel och bara göra ett spår!
Okej tack! problemet är ju att det blir väldigt svårt att skruva ut den utan att ha sönder den det måste väll finnas något verktyg kanske som man kan skruva ut den med? såhär ser den ut http://imgur.com/0Jcqs3p
Den är inte helt rund direkt men vad skulle det smidigaste sättet attt få ut den vara?
En klick med värmepistolslim och medans det är varm kan du ju försöka trycka in en liten mejsel eller något och skruva ut när det har stelnat, ifall den sitter ganska löst dåra, vetifan annars :S
Hampu skrev:har läst lite och hittade ett svar här på tsr där det stod att det dära var luftskruven och att det inte var något spår i den (man får alltså lov att göra ett eget!)
Ett enkelt sätt skulle vara att skruva ut den, ta en dremel och bara göra ett spår!
Okej tack! problemet är ju att det blir väldigt svårt att skruva ut den utan att ha sönder den det måste väll finnas något verktyg kanske som man kan skruva ut den med? såhär ser den ut http://imgur.com/0Jcqs3p
Den är inte helt rund direkt men vad skulle det smidigaste sättet attt få ut den vara?
En klick med värmepistolslim och medans det är varm kan du ju försöka trycka in en liten mejsel eller något och skruva ut när det har stelnat, ifall den sitter ganska löst dåra, vetifan annars :S
hephox skrev:
Okej tack! problemet är ju att det blir väldigt svårt att skruva ut den utan att ha sönder den det måste väll finnas något verktyg kanske som man kan skruva ut den med? såhär ser den ut http://imgur.com/0Jcqs3p
Den är inte helt rund direkt men vad skulle det smidigaste sättet attt få ut den vara?
En klick med värmepistolslim och medans det är varm kan du ju försöka trycka in en liten mejsel eller något och skruva ut när det har stelnat, ifall den sitter ganska löst dåra, vetifan annars :S
Den sitter jävligt hårt
Då får du nog försöka som tidigare, själv hade jag nog plockat lös förgasaren ifall du inte gjort det (måste va jävligt trångt att ha den på mopeden när detta görs)