Sida 1 av 1
Mikuni TM24 Zundapp KS50
Postat: 5 juli 2014, 18:16
av Lorden
Är det någon som kör med en Mikuni förgasare på en zundapp ks50 med 70 cc ?? Vilken uppsätning med munstycke kör ni med i så fall?? Förgasaren är som rubriken lyder en TM 24 kör just nu med LFM 40 och HM 135. Men är inte helt nöjd.
Postat: 5 juli 2014, 19:04
av LennartTuning
det är ganska svårt att kunna kopiera någons bestyckning. även om man har likadan motor och trim.
vad är det som gör att du inte känner dig nöjd?

Postat: 5 juli 2014, 19:50
av Lorden
Jo jag vet att det är väldigt svårt att kopiera någon annans bestykning, det finns inte två likadana =)
Jag är lite osäker på mitt LFM om jag är rätt på det eller det är helt fel. när jag skall gasa iväg så blir det klassiska böööööörp, så får jag "joxa" lite med gasen så kommer han till slut, sen på toppen så är det lite av samma effekt, han varvar inte riktigt ut. Svårt att förklara 100

Postat: 5 juli 2014, 20:21
av LennartTuning
Lorden skrev:Jo jag vet att det är väldigt svårt att kopiera någon annans bestykning, det finns inte två likadana =)
Jag är lite osäker på mitt LFM om jag är rätt på det eller det är helt fel. när jag skall gasa iväg så blir det klassiska böööööörp, så får jag "joxa" lite med gasen så kommer han till slut, sen på toppen så är det lite av samma effekt, han varvar inte riktigt ut. Svårt att förklara 100

om den går bra på tomgång samt inte blöddrar eller hackar på 1/8 gas så ska lågfart vara bra.
om den dör vid hastig gasrörelse så kan de tyda på fel nål eller felinställd nål.
har du kollat hur stiftet ser ut efter en bit fullgaskörande? alltså bara fullgas och inge halvgas. nu pratar vi 1-2km fullgas och inte 100m hit och dit.
Postat: 5 juli 2014, 20:33
av Lorden
Skall kolla stift i morgon, körde 1 mil i går och idag blev det ca 2 km, men mycket bättre idag. Skall kolla nålen med.

Tack för tipsen. Har testat många olika inställningar med olika resultat. Men det börjar att närma sej nu.
Postat: 6 juli 2014, 16:53
av Lorden
LennartTuning skrev:Lorden skrev:Jo jag vet att det är väldigt svårt att kopiera någon annans bestykning, det finns inte två likadana =)
Jag är lite osäker på mitt LFM om jag är rätt på det eller det är helt fel. när jag skall gasa iväg så blir det klassiska böööööörp, så får jag "joxa" lite med gasen så kommer han till slut, sen på toppen så är det lite av samma effekt, han varvar inte riktigt ut. Svårt att förklara 100

om den går bra på tomgång samt inte blöddrar eller hackar på 1/8 gas så ska lågfart vara bra.
om den dör vid hastig gasrörelse så kan de tyda på fel nål eller felinställd nål.
har du kollat hur stiftet ser ut efter en bit fullgaskörande? alltså bara fullgas och inge halvgas. nu pratar vi 1-2km fullgas och inte 100m hit och dit.
Jag kollade stiftet idag och det såg bra ut, skall kolla på nålen i morgon. Jobbar natt därav jag inte kan kolla riktigt denna helg.
Postat: 8 juli 2014, 11:32
av Lorden
Nu åker skitet snart på skroten

kvittar fan vad jag gör så är det nått hela tiden ... Nu är den sten död igen

Postat: 8 juli 2014, 11:37
av Lorden
Nu är det ingen gnista ......gnista kommer inne i tändstiftet eller hur man skall säga..
Postat: 18 juli 2014, 23:22
av oljons
Bara byta tändstiftet.
Postat: 24 juli 2014, 10:18
av Lorden
oljons skrev:Bara byta tändstiftet.
Är nytt stift, har bytt tändspole, kablar och stift. Samma problem. Skall byta brytare nu
Postat: 23 september 2014, 21:01
av Lorden
Nu går den som den skall

Efter att ha bytt en del el och fått rätt på förgasaren så går den rätt så bra nu. Måste dock ha ett annat avgasrör då det inte riktigt hänger med tycker jag. Körde East Grevie #15 nu i helgen och körde till jobb dagen innan så det blev en 25 mil på den
