Sida 1 av 1

Dt -08 krångel vid 7900 rpm

Postat: 3 juli 2014, 17:09
av Pelsnernels
Hallå!
Har under en lång tid försökt att ställa in min Yamaha dt 50r -08 ordentligt. (Urpluggat rör endast) Jag började med storlek 90 i munstycke. Sen har jag testat varje steg ner och är nu på 82. (Orginal är 80) och nu vet jag inte om jag vågar gå mindre. Problemet är att vid 7900 rpm så börjar den fyrtakta. Har inte ändrats alls de senaste munstyckena jag bytt ner. Sedan uppemot kanske 9000rpm så känns det som att den börjar gå rent igen. Testade sänka nålen ett snäpp idag men då gick den för tunnt. Och ja jag har testat att skruva på luftskruven med för den delen.

Är det någon som stött på det förut eller vad kan det tänkas vara för fel?

Tacksam för svar.

Postat: 3 juli 2014, 18:00
av wannabefjortis
Har du kollat färgen på tändstiftet?

Postat: 3 juli 2014, 18:16
av Pelsnernels
Ja, det ser relativt bra ut. möjligen lite för ljusbrun :shock:

Postat: 3 juli 2014, 22:13
av FreZz
då jag köpte min DT så satt det 92 i och då hade föra ägaren kört urpluggat.
det kanske är din cdi då 06 och uppåt är cdi strypt

Postat: 3 juli 2014, 22:20
av Pelsnernels
FreZz skrev:då jag köpte min DT så satt det 92 i och då hade föra ägaren kört urpluggat.
det kanske är din cdi då 06 och uppåt är cdi strypt

Cdin stryper på 10 000 rpm. med större munstycke så blir det bara värre :P

Postat: 4 juli 2014, 07:01
av Ossian
Jag hade samma problem men du har inte möjlighet att testa något annat rör om det är så att DT röret är fucked? Annars måste det ju vara cdin :(

Postat: 4 juli 2014, 09:43
av Pelsnernels
Ossian skrev:Jag hade samma problem men du har inte möjlighet att testa något annat rör om det är så att DT röret är fucked? Annars måste det ju vara cdin :(
Ne har inget annat rör :p ska se idag om jag kan få iordning på det.