Huvudmunstycke till Qingqi 4T

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
euroman
Farsans gamla zündapp

Huvudmunstycke till Qingqi 4T

Inlägg av euroman »

Hej,

Har kollat runt lite på google, forumet här och även webbutiken men blir inte klokare.

Fick tag i en qingqi 50qt-6a scooter 4T med en 139qmb motor.

Ägaren innan har tagit bort strypningen i luftboxen vilket medför att den får för lite bensin. Strypningen fanns tydligen inte kvar heller.

Så frågan är, Vilka huvudmunstycken sitter det i denna mopeden? Är det samma som i baotian? (motorn är samma iallfall)

Tackar på förhand!

Mvh
martin
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jonsson98 »

Ja det är nog samma som baotian ska du se. Har oxå en qingqi som jag fick gratis av nån tant. den gör stabila 55 med borttagen hastighestsstrypning XD
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax Join

Kolla gärna in mitt Derbi Senda projekt ;) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52756
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög

Inlägg av Bullwinkle »

Exakt samma motor som i Baotian, m.fl. kineser.
Du skall ha 85-90 i munstycke på den efter avstrypning, är pliggen i vacuumlocket borttaget?
Så vacuumklockan går hela vägen upp?
Enda skillnaden på dem två varianterna som finns är variatorkroppen för 10" resp 12" bakhjul.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
euroman
Farsans gamla zündapp

Inlägg av euroman »

Hej

Ja det skruven i förgasaren, cdi boxen och luftboxen är tagen, Dock är det original vikter och variator strypningenkvar :)

Men märker att den får för lite bensin troligen för att strypningen är borta :)

Jo jag fick den av tjejens pappa som haft den ståendes, riktigt fint skick 126mil på mätarn och alla oljor bytta gick fin fint i motorn! :)

Men vill inte köra mer förän den får rätt med bensin.

Men då skall jag köpa på mig lite batoian munstycken och se ifall dessa passar, (verkar vara lättare med delar till dem) :)

Mvh
Martin
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Skriv svar