Har en Kymco fever med 70cc malossi sport cylinder på.
Orginalförgasare med huvudmunstycke 100, går rent och fint.
Öppet filter
Metrakit avgasrör.
Variator och koppling orginal, endast svarvad variatorhylsa.
Vill ha lite mer kräm i maskin!
Är det förgasare som är nästa steg då eller? Isåfall, vad för storlek?
Kännsven som att avgasröret som jag har inte är speciellt effektgivande, eller är det orginalvariatorn som stjäl effekt? Motorn får gärna varva massor!
Yamaha Aerox -02
Spec:
Stage 6 Sport Pro MKII 70cc
Delorto 21mm Black förgasare
22mm insug
Yasuni R avgassystem
Om den står på tomgång och vill åka iväg när du småvarvar så ska du lägga på hårdare kopplingsfjädrar
Angående förgasare ska ja tillägga att du kan lägga på nästan hur stor förgasare som helst på din moppe, på min gamla Suzuki S1 så hade jag 80cc Malossi och en förgasare från en Fiat (30mm), och den gick som skottet
+ ju större förgasare ju bättre kylning inne i motorn
Som ni kan läsa i tidigare inlägg så åker jag med 70cc malossi sport cylinder nu.
Är det stor skillnad på en Polini Corsa? Sen finns det bara 1 avgasrör på twostroke.se som verkar passa min modell, eller finns det fler system som kan passa med lite moddning?
Sen har jag otroliga problem med att få upp den på bakan? Känns som att den inte greppar tillräckligt för att den skall ryckas upp på bakan? Jag har slitit som en dåre för att ens få upp framhjulet i luften en aning, moppen axxar ju på jäkligt bra annars, men den slirar bort det där första rycket...
Vad gör jag? Trimma mer, ny koppling, variator?
Tacksam för hjälp!
Yamaha Aerox -02
Spec:
22mm insug
Yasuni R avgassystem
ThaMaazA skrev:Hallå igen efter flera månaders uppehåll!
Funderar på lite mer effekt!
Som ni kan läsa i tidigare inlägg så åker jag med 70cc malossi sport cylinder nu.
Är det stor skillnad på en Polini Corsa? Sen finns det bara 1 avgasrör på twostroke.se som verkar passa min modell, eller finns det fler system som kan passa med lite moddning?
Sen har jag otroliga problem med att få upp den på bakan? Känns som att den inte greppar tillräckligt för att den skall ryckas upp på bakan? Jag har slitit som en dåre för att ens få upp framhjulet i luften en aning, moppen axxar ju på jäkligt bra annars, men den slirar bort det där första rycket...
Tacksam för hjälp!
Din kraft räcker utan vidare, får upp min kines med variatorkrångel som inte har kraft att åka iväg om marken lutar med än 5grader =D
Du får ställa in variatorn ordentligt och öva lite på knycket =)
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
ThaMaazA skrev:Hallå igen efter flera månaders uppehåll!
Funderar på lite mer effekt!
Tacksam för hjälp!
Din kraft räcker utan vidare, får upp min kines med variatorkrångel som inte har kraft att åka iväg om marken lutar med än 5grader =D
Du får ställa in variatorn ordentligt och öva lite på knycket =)
Hehe ok! Man skulle ju dock vilja ha gasres! ;D Får se om det blir en polini corsa lite senare och ny förgasare, plockade ihop lite trim igår kväll i shopen, men det drar iväg fort i stålar
Yamaha Aerox -02
Spec:
22mm insug
Yasuni R avgassystem