Beta RR urpluggad, knas med förgasaren?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Byta upp eller ner munstycke?

1
100%
Ner
0
Inga röster

Antal röster: 1

Användarens profilbild
KC
Elmoped

Beta RR urpluggad, knas med förgasaren?

Inlägg av KC »

Tja! Har en Beta Rr med urpluggat orginalrör, orginalröret ska vara riktigt lågvarvigt men effekten på mitt kommer på rätt höga varv. Använder den slm stuntmoppe och behöver varva mycket för effekten ska komma somsagt.
Vad kan vara felet? Har 90 huvudmunstycke i nu, har fått tips om att byta både ner och upp men vet inte vad det är jag ska gå efter. Har två svarsalternativ, om ni har annat förslag får ni gärna skriva det.
Tvåstråååååååhk
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

vilket varvtal kommer effekten då? du måste ju fortfarande varva lite men är inget om du jämnför med en trimsetup.

så länge den går rent så ska du inte behöva byta munstycke, tror mer att du är ovan vid urplugggat ;)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
KC
Elmoped

Inlägg av KC »

david96 skrev:vilket varvtal kommer effekten då? du måste ju fortfarande varva lite men är inget om du jämnför med en trimsetup.

så länge den går rent så ska du inte behöva byta munstycke, tror mer att du är ovan vid urplugggat ;)
Vet inte vid vilket varvtal men det är relativt högt, körde med högvarvigt rör på min drd och de känns ungefär samma. Är lixom ketchupeffekt.
Tvåstråååååååhk
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Jag behövde skruva på luft- och tomgångsskruven för att min skulle gå bra med effektrör så om du inte testat pillra på dom så gör de!
Användarens profilbild
KC
Elmoped

Inlägg av KC »

Okidoki tack!
Tvåstråååååååhk
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög

Inlägg av Betamekk »

Alla betor jag har kört har rätt bra ketchupp effekt. Urpluggat org rör då
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Användarens profilbild
KC
Elmoped

Inlägg av KC »

Betamekk skrev:Alla betor jag har kört har rätt bra ketchupp effekt. Urpluggat org rör då
Akejakej, har bara fått för mig det inte borde vara det då de är lågvarvigt uta ba satan men kanske är så.
Tvåstråååååååhk
Skriv svar