Sida 1 av 1

Cylinder tips

Postat: 23 juni 2014, 00:39
av Randysh
Äger en beta ark AC som ska trimmas upp lite
Vad rekommenderar ni för cylinder?

Vill helst ha en 50 sport cylinder som är någorlunda grövre än det vanliga fast 70cc som inte är en risk för original veven funkar också.
KRAV: ALUMINIUM CYLINDER

Postat: 23 juni 2014, 09:29
av Arkstar
Kör på en Stage 6 70cc Streetrace, den håller för original veven om den fortfarande är fräsch, samma med Sport Pro.

En fråga varför ska den helst va Alu?

Postat: 23 juni 2014, 10:12
av Randysh
Orkar verkligen inte med inkörningen och aluminium cylinder kyler bättre. Vadå rekommenderar du gjutjärn?
Sport pro säljs inte längre på twostroke? Vart får man tag på den isåfall?
Arkstar skrev:Kör på en Stage 6 70cc Streetrace, den håller för original veven om den fortfarande är fräsch, samma med Sport Pro.

En fråga varför ska den helst va Alu?

Postat: 23 juni 2014, 11:47
av FantaaZtique
Samma inkörning på båda, låt motorn bli varm och sen kall 5ggr och sen kör varierat i typ 5 mil. Jag gjorde det på min gjutjärn och den går hur bra som helst.

Postat: 23 juni 2014, 20:19
av Randysh
Det lär ta lite mer tid än det! Ingen som kan tipsa om nå aluminium cylinder?
FantaaZtique skrev:Samma inkörning på båda, låt motorn bli varm och sen kall 5ggr och sen kör varierat i typ 5 mil. Jag gjorde det på min gjutjärn och den går hur bra som helst.

Postat: 23 juni 2014, 20:22
av Speedway
Att man ska köra in dom i 50 mil är bara bullshit!
Kör varierat och varva ganska mycket några gånger!
Det räcker..

Postat: 23 juni 2014, 20:22
av FantaaZtique
Randysh skrev:Det lär ta lite mer tid än det! Ingen som kan tipsa om nå aluminium cylinder?
FantaaZtique skrev:Samma inkörning på båda, låt motorn bli varm och sen kall 5ggr och sen kör varierat i typ 5 mil. Jag gjorde det på min gjutjärn och den går hur bra som helst.
Nej verkligen inte, ärligt tror jag inte ens det behövs mer än 2 mil max.

Postat: 23 juni 2014, 20:28
av Randysh
Då kanske det blir gjutjärn trotts allt, någon som har erfarenhet kring Stage 6 70cc Streetrace, hur många hk den levererar och hur start den egentligen är?
Speedway skrev:Att man ska köra in dom i 50 mil är bara bullshit!
Kör varierat och varva ganska mycket några gånger!
Det räcker..

Postat: 23 juni 2014, 20:29
av FantaaZtique
Randysh skrev:Då kanske det blir gjutjärn trotts allt, någon som har erfarenhet kring Stage 6 70cc Streetrace, hur många hk den levererar och hur start den egentligen är?
Speedway skrev:Att man ska köra in dom i 50 mil är bara bullshit!
Kör varierat och varva ganska mycket några gånger!
Det räcker..
Beror ju helt på setup och sedan är det en otrolig skillnad på vad den ger i teorin, alltså på pappret, och vad den egentligen ger om man ställer in den optimalt.

Postat: 23 juni 2014, 20:36
av Randysh
19mm dollerto
Stage6 - Kopplingsskål (R/T) 107 mm
Malossi - Koppling (Delta MHR) 107mm
Malossi - Variatorkit (Multivar) MHR
Leo vince ZX trimrör

Kompisen ställer in den fint åt mig!
Tror ni koppling och variatorn kommer göra nå stor skillnad?
FantaaZtique skrev:
Randysh skrev:Då kanske det blir gjutjärn trotts allt, någon som har erfarenhet kring Stage 6 70cc Streetrace, hur många hk den levererar och hur start den egentligen är?
Speedway skrev:Att man ska köra in dom i 50 mil är bara bullshit!
Kör varierat och varva ganska mycket några gånger!
Det räcker..
Beror ju helt på setup och sedan är det en otrolig skillnad på vad den ger i teorin, alltså på pappret, och vad den egentligen ger om man ställer in den optimalt.