Vad för sorts moped ska jag ha?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög

Vad för sorts moped ska jag ha?

Inlägg av pizza-bagarn »

Tja!

Har kollat runt på massor med olika mopeder i nån månad nu och tycker själv det är så svårt att bestämma vilken sorts moped jag ska ha, Vad tycker ni?
Scooter,crossmoppe,motard?

Bor i stan om det har någon större betydelse. :)

Själv vill jag ju ha nöjet i en "motard" men utrymmet på en scooter så man slipper bära runt på hjälmen hela tiden...

Nåja, vad tycker ni?
Positivt och negativt med modellerna?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Crossdäck är inget du kommer ha användning av i stadskörning.

Motard eller scooter är väll dock smaksak. Växlat är roligare, scooter är smidigare..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
DS
Svårstartad skrothög

Inlägg av DS »

4 takts scooter skulle jag satsat på om ja bodde i stan.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

köp en aerox 4taktare. ingen anledning till att trimma i staden och de är typ de som e kul med krossmoppe. sen e de bara krångligt med cross i stan, då du måste växla.

4taktare e jämna, släpper inte ut så mycket farliga avgaser. och de är väldigt bekvämt med scooter
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög

Inlägg av pizza-bagarn »

Alyzzzer skrev:köp en aerox 4taktare. ingen anledning till att trimma i staden och de är typ de som e kul med krossmoppe. sen e de bara krångligt med cross i stan, då du måste växla.

4taktare e jämna, släpper inte ut så mycket farliga avgaser. och de är väldigt bekvämt med scooter
Är alla yamaha aerox 4-takt? eller vilka årsmodeller är det? :)
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

pizza-bagarn skrev:
Alyzzzer skrev:köp en aerox 4taktare. ingen anledning till att trimma i staden och de är typ de som e kul med krossmoppe. sen e de bara krångligt med cross i stan, då du måste växla.

tyvär är bara de nyare modellerna det. dock finns det neos också. de har varit 4taktare länge.
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög

Inlägg av pizza-bagarn »

Alyzzzer skrev:
pizza-bagarn skrev:

tyvär är bara de nyare modellerna det. dock finns det neos också. de har varit 4taktare länge.
Tycker själv att Yamaha neos är väldigt fula ;) men det bprde väll finnas massa attt köpa till chassistyling? (speciellt till lysena)

Och det är ju så jäkla skönt med 4 taktare och slippa detdär irriterande 2 takt´s ljudet ;)
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Ossian »

Vad är det ni säger!!! :wink:
Klart man ska köra cross/motard! Det är kul att växla ju, speciellt i stadskörning och det där med hjälmen, för mig brukar det inte vara något problem att man inte kan lämna den i mopeden :D
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped

Inlägg av Böldhare »

Cross moppe alla dagar i veckan. Du kan köra på många fler ställen och om du trillar med scooter så slår du sönder kåpor, men om du trillar med cross moppe rycker bara kopplings handtaget eller liknande.
Användarens profilbild
LowTurboRider
Elmoped

Inlägg av LowTurboRider »

Själv har jag en Sym Jet SportX. Den har enormt med utrymme, riktigt skön sadel, går bra som fan (även original) och krånglar aldrig. Priset är också riktigt schysst, så en sån skulle jag rekommendera!
Skriv svar