Min ambition med detta projekt är att jag vill framförallt lära mig mer om mopeder och kunna fixa till dom i framtiden. Vill vara den med lite mer kunskap än andra och som har lite mer inne i skallbenet. Jag är en människa som vill alltid lära mig mera och lär mig från grunden, är dock inte speciellt duktig i skolan lär mig bara i de jag tycker är intressant och lär mig väldigt kvickt när jag väl börjar pilla med något. Jag har 2 stycken olika aerox denna hypern och en midrace kommer dock enbart fokusera på hypern från nu. Hoppas ni följer mitt projekt!
Sponsring utav racing-planet.se besök deras webbplats!
Uppgifter
[spoiler]
Toppfartsmål: 140+ och ett grymt jävla axx
Toppfart: x
Bränsleförbrukning: x
Spenderat på delar: 308kr
Spenderat: 4158kr
Mopedens pris: 3850kr
Totalt: 4158kr
[/spoiler]
Ska göras
[spoiler]

Motor

Möjligtvis byta vev och remmar och KANSKE fixa tändningen någorlunda bättre.
El

Övrigt

Kommer även tona fram och baklysen med toningsfärg.
Håller på att polera trimröret och kommer även att sätta dit motor blocket bättre med kylningen.
[/spoiler]
Bilder
[spoiler]

___________________________________________________________________________________
2014
16/6
[spoiler] Jag har börjat med att byta ut kickdreven för att den andra tog inte i startdrevet. Ska nu påbörja att ta och sjustera förgasaren. Fixade även så att motorblocket sitter bättre. Har även provat byta munstycken men tror inte jag har rätt munstycken så måste köpa munstycken. Ska iväg och handla det nu.
Resultatet av att köpa nytt munstycke var bra, jag hoppade ifrån 180 i huvudmunstycke till 120 och såg direkt positiva resultat. Kanske 124 eller 126 skulle göra bättre ska prova köra rackaren senare ska iväg nu med ett par kompisar ett tag.
Eftersom kicken bara spinner nu så är den paj, måste inhandla den imorgon passar på att köpa nya bromsbelägg då och packingar. [/spoiler]
17/6
[spoiler]Har suttit och fin sjusterat förgasaren, inte riktigt klar än men nu funkar den bra på tomgången, vid start det ända jag ska fixa nu är så att man kan gå från tomgången till max-gas direkt.[/spoiler]