köpa Derbi

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Fixarn
Elmoped

köpa Derbi

Inlägg av Fixarn »

Hej funderar på att köpa en Derbi Senda men det är 2 problem har han skrivit.
"": Något är fel, det går inte att växla nedåt, den stannar på högsta växeln och något måste bytas ut. Sedan är en annan tråkig sak att det läcker växellådsolja, ingen aning om det är packningen som ska bytas eller vad det är.""

är det någon har som har vad det är för problem?
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

den moppen kan du skita fullständigt i, om du ska lämna in den kommer det kosta mer att fixa den än vad det kostar att köpa den.
Fixarn
Elmoped

Inlägg av Fixarn »

gilerahjärnan skrev:den moppen kan du skita fullständigt i, om du ska lämna in den kommer det kosta mer att fixa den än vad det kostar att köpa den.
Är det dyrt att fixa? den kostar 2k
kan man fixa själv
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

självklart kan du fixa den själv, jag kan inte säga vad som är fel, men en polares Derbi jävlades i växellådan på 3ans växel, då var det shims som var i bitar, det kan vara mycket som kan ställa till problem, och växellåda är det sista som man vill ska jävlas i en moppe, eller fordon överhuvudtaget, i mina ögon.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

gilerahjärnan skrev:självklart kan du fixa den själv, jag kan inte säga vad som är fel, men en polares Derbi jävlades i växellådan på 3ans växel, då var det shims som var i bitar, det kan vara mycket som kan ställa till problem, och växellåda är det sista som man vill ska jävlas i en moppe, eller fordon överhuvudtaget, i mina ögon.
Fast växellådan är moppemotorer är ju skitenkelt att fixa och dona i.
Fixarn
Elmoped

Inlägg av Fixarn »

Rexxy skrev:
gilerahjärnan skrev:självklart kan du fixa den själv, jag kan inte säga vad som är fel, men en polares Derbi jävlades i växellådan på 3ans växel, då var det shims som var i bitar, det kan vara mycket som kan ställa till problem, och växellåda är det sista som man vill ska jävlas i en moppe, eller fordon överhuvudtaget, i mina ögon.
Fast växellådan är moppemotorer är ju skitenkelt att fixa och dona i.
Så om jag köper den så borde det väll inte kosta mer än 1k att laga?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Svårt att säga när man inte vet vad felet är, känner du att moppen i fullt fungerande skick är värt t.ex 5k så leta upp en begagnad motor att ösa i för 2k någonting..

Det tråkiga i såna här fall är att det oftast blir bra mkt dyrare i slutändan än vad man förväntar sig..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar