Mopedfirma riktiga skojare

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.
Användarens profilbild
erriik
Elmoped

Mopedfirma riktiga skojare

Inlägg av erriik »

Hej

Lämnade in min moped på vad jag trodde var em. seriös moped verkstad för att kolla igenom den.
Efter 4veckor(!) fick jag tillbaka den och det kostade mig nästan 6k för att fix lite med elen och fixa någon läcka 3000:- i arbetstid och resten i delar som tex 600kr för delar för de behövde lufta bromsarna
Också bytte min helt nya cdi och jag fick inte den gammla för den hade de slängt....
Men nu såhär hemma börjar jag märka att det fattas delar och att att den fortfarande läcker

Vad fan ska jag göra?
Försökt prata med dem om delarna som fattas för det är helst dem jag vill ha men de säger de inte har dem.

Va fan ska jag göra?..
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

Kan man inte anmäla sådan?

Tycker sjukt synd om dig förresten :roll:
Användarens profilbild
Rasges
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rasges »

Konsumenttjänstlagen. Läs på om den och se vad du kan kräva av dom :D
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

fick du ett cirka pris eller ett bestämt pris på va de skulle kosta vid inlämning?
Användarens profilbild
erriik
Elmoped

Inlägg av erriik »

Hampu skrev:Kan man inte anmäla sådan?

Tycker sjukt synd om dig förresten :roll:
Jo kan man säkert men hur ???
Användarens profilbild
erriik
Elmoped

Inlägg av erriik »

Alyzzzer skrev:fick du ett cirka pris eller ett bestämt pris på va de skulle kosta vid inlämning?
De att de inte Hade en aning vid inlämning sen ringDe jag då sa se var rätt dyrt bara
Användarens profilbild
JohanK
Elmoped

Inlägg av JohanK »

Du måste ha ingått någon form av avtal när du lämnade in hojen, muntligt eller skriftligt, vad sades? avtalades några priser?
Blev du kontaktad någon gång och uppdaterad om vad som hände?

Har delar försvunnit och du är helt säker på att de försvunnit när de hade hojen hade jag polisanmält.

Snacka dock med dem först och "hota" med polisanmälan så kanske grejerna plötsligt dyker upp snabbare.
Tekniker Mercedes Benz

Projekt - Puch Dakota 3000 76.a med tunad AM6
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Det du ska göra är att är att väl ta vara på kvittot. Du har blivit utsatt för bedrägeri. Delarna som är bytta på din moped ska kunna uppvisas och samt ska de tydligt kunna visa vad de har gjort för arbete på din moped. Du kan välja mellan att gå till konsument ombudsman eller polisanmäla för bedrägeri.
Dessutom visar de sig att arbetet inte är väl utfört som du betalat ett överpris för.
Detta är ett kristallklart bedrägeri.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög

Re: Mopedfirma riktiga skojare

Inlägg av Fillew97 »

erriik skrev:Hej

Lämnade in min moped på vad jag trodde var em. seriös moped verkstad för att kolla igenom den.
Efter 4veckor(!) fick jag tillbaka den och det kostade mig nästan 6k för att fix lite med elen och fixa någon läcka 3000:- i arbetstid och resten i delar som tex 600kr för delar för de behövde lufta bromsarna
Också bytte min helt nya cdi och jag fick inte den gammla för den hade de slängt....
Men nu såhär hemma börjar jag märka att det fattas delar och att att den fortfarande läcker

Vad fan ska jag göra?
Försökt prata med dem om delarna som fattas för det är helst dem jag vill ha men de säger de inte har dem.

Va fan ska jag göra?..
Vad heter firman?
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Användarens profilbild
erriik
Elmoped

Inlägg av erriik »

JohanK skrev:Du måste ha ingått någon form av avtal när du lämnade in hojen, muntligt eller skriftligt, vad sades? avtalades några priser?

Har delar försvunnit och du är helt säker på att de försvunnit när de hade hojen hade jag polisanmält.

Snacka dock med dem först och "hota" med polisanmälan så kanske grejerna plötsligt dyker upp snabbare.
Lite muntligt de sa att de skull fixa den han hade ingen aning om vd de skulle kosta.
Fick ingen uppdatering av dem bara ett sms att den var klar och pris
Svårt att hota när de aldrig svarar på telefon och hota vi mail är ingen hit
Användarens profilbild
erriik
Elmoped

Inlägg av erriik »

runners skrev:Det du ska göra är att är att väl ta vara på kvittot. Du har blivit utsatt för bedrägeri. Delarna som är bytta på din moped ska kunna uppvisas och samt ska de tydligt kunna visa vad de har gjort för arbete på din moped. Du kan välja mellan att gå till konsument ombudsman eller polisanmäla för bedrägeri.
Dessutom visar de sig att arbetet inte är väl utfört som du betalat ett överpris för.
Detta är ett kristallklart bedrägeri.
Ja jag har kvitto han snackade om att de bytte kolv men de ståe inget om det på kvittot.
Tycker även det är konstig att det har tagit exakt 3000kr arbetstid på 4veckor
Användarens profilbild
erriik
Elmoped

Inlägg av erriik »

Fillew97 skrev:
erriik skrev:Hej

Vad fan ska jag göra?

Va fan ska jag göra?..
Vad heter firman?
Är det verkligen relevant?
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

erriik skrev:
Är det verkligen relevant?
Det är väl klart att det är relevant, om du går ut och säger att en mopedfirma är riktiga skojare vill såklart andra veta vad dem heter så att de kan undvika att göra samma misstag som dig. :twisted:
Användarens profilbild
Lillapojkens
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Lillapojkens »

Låter som att det är lillorsas mopedbutik i vällingby. 100% oseriösa och sega
Användarens profilbild
JohanK
Elmoped

Inlägg av JohanK »

erriik skrev:
JohanK skrev:Du måste ha ingått någon form av avtal när du lämnade in hojen, muntligt eller skriftligt, vad sades? avtalades några priser?

Lite muntligt de sa att de skull fixa den han hade ingen aning om vd de skulle kosta.
Fick ingen uppdatering av dem bara ett sms att den var klar och pris
Svårt att hota när de aldrig svarar på telefon och hota vi mail är ingen hit

Jag hade nog föredragit en framtida konversation via mail eftersom du då har allt som sägs och avtalas skriftligt.
Tekniker Mercedes Benz

Projekt - Puch Dakota 3000 76.a med tunad AM6
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Exakt vad sa du åt dom att göra med moppen när du lämnade in den?
Exakt vad har dom gjort?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar