Lämnade in min moped på vad jag trodde var em. seriös moped verkstad för att kolla igenom den.
Efter 4veckor(!) fick jag tillbaka den och det kostade mig nästan 6k för att fix lite med elen och fixa någon läcka 3000:- i arbetstid och resten i delar som tex 600kr för delar för de behövde lufta bromsarna
Också bytte min helt nya cdi och jag fick inte den gammla för den hade de slängt....
Men nu såhär hemma börjar jag märka att det fattas delar och att att den fortfarande läcker
Vad fan ska jag göra?
Försökt prata med dem om delarna som fattas för det är helst dem jag vill ha men de säger de inte har dem.
Du måste ha ingått någon form av avtal när du lämnade in hojen, muntligt eller skriftligt, vad sades? avtalades några priser?
Blev du kontaktad någon gång och uppdaterad om vad som hände?
Har delar försvunnit och du är helt säker på att de försvunnit när de hade hojen hade jag polisanmält.
Snacka dock med dem först och "hota" med polisanmälan så kanske grejerna plötsligt dyker upp snabbare.
Det du ska göra är att är att väl ta vara på kvittot. Du har blivit utsatt för bedrägeri. Delarna som är bytta på din moped ska kunna uppvisas och samt ska de tydligt kunna visa vad de har gjort för arbete på din moped. Du kan välja mellan att gå till konsument ombudsman eller polisanmäla för bedrägeri.
Dessutom visar de sig att arbetet inte är väl utfört som du betalat ett överpris för.
Detta är ett kristallklart bedrägeri.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Lämnade in min moped på vad jag trodde var em. seriös moped verkstad för att kolla igenom den.
Efter 4veckor(!) fick jag tillbaka den och det kostade mig nästan 6k för att fix lite med elen och fixa någon läcka 3000:- i arbetstid och resten i delar som tex 600kr för delar för de behövde lufta bromsarna
Också bytte min helt nya cdi och jag fick inte den gammla för den hade de slängt....
Men nu såhär hemma börjar jag märka att det fattas delar och att att den fortfarande läcker
Vad fan ska jag göra?
Försökt prata med dem om delarna som fattas för det är helst dem jag vill ha men de säger de inte har dem.
JohanK skrev:Du måste ha ingått någon form av avtal när du lämnade in hojen, muntligt eller skriftligt, vad sades? avtalades några priser?
Har delar försvunnit och du är helt säker på att de försvunnit när de hade hojen hade jag polisanmält.
Snacka dock med dem först och "hota" med polisanmälan så kanske grejerna plötsligt dyker upp snabbare.
Lite muntligt de sa att de skull fixa den han hade ingen aning om vd de skulle kosta.
Fick ingen uppdatering av dem bara ett sms att den var klar och pris
Svårt att hota när de aldrig svarar på telefon och hota vi mail är ingen hit
runners skrev:Det du ska göra är att är att väl ta vara på kvittot. Du har blivit utsatt för bedrägeri. Delarna som är bytta på din moped ska kunna uppvisas och samt ska de tydligt kunna visa vad de har gjort för arbete på din moped. Du kan välja mellan att gå till konsument ombudsman eller polisanmäla för bedrägeri.
Dessutom visar de sig att arbetet inte är väl utfört som du betalat ett överpris för.
Detta är ett kristallklart bedrägeri.
Ja jag har kvitto han snackade om att de bytte kolv men de ståe inget om det på kvittot.
Tycker även det är konstig att det har tagit exakt 3000kr arbetstid på 4veckor
Vad fan ska jag göra?
Det är väl klart att det är relevant, om du går ut och säger att en mopedfirma är riktiga skojare vill såklart andra veta vad dem heter så att de kan undvika att göra samma misstag som dig.
JohanK skrev:Du måste ha ingått någon form av avtal när du lämnade in hojen, muntligt eller skriftligt, vad sades? avtalades några priser?
Lite muntligt de sa att de skull fixa den han hade ingen aning om vd de skulle kosta.
Fick ingen uppdatering av dem bara ett sms att den var klar och pris
Svårt att hota när de aldrig svarar på telefon och hota vi mail är ingen hit
Jag hade nog föredragit en framtida konversation via mail eftersom du då har allt som sägs och avtalas skriftligt.