Sida 1 av 1
Köpa hyper värt
Postat: 12 juni 2014, 18:08
av Filsi
Köpa en hyper för 5500?
Polini evo1
Hebo racing revo rör
Malossi eprom tändning
24mm förgasare dellerto
barkit insug
Malossi MHR membran
Motorface racing evelution vev
Hebo variator
Stage 6 koppling
stage 6 r/t koppkingsklocka
5500 för denna, det ända jag ska göra är att ställa in tändningen och förgasaren.
Dock är kicken lite dålig.
Är det värt ja / nej?
Postat: 12 juni 2014, 18:14
av LinkanTuning
1: Vad är det för moped i grunden?
2: Vet du hur man ställer in tändningen och förgasaren?
3: Vad menar du med att kicken är "lite dålig"?
Postat: 12 juni 2014, 18:15
av Filsi
LinkanTuning skrev:1: Vad är det för moped i grunden?
2: Vet du hur man ställer in tändningen och förgasaren?
3: Vad menar du med att kicken är "lite dålig"?
1. Yamaha Aerox
2. Jag är ej helt hundra på tändningen förgasaren ja.
3. Den är sliten bara köpa ny kick.
Postat: 12 juni 2014, 18:20
av 2stroke
Hade den vart fullt fungerande så hade den vart värd dom pengarna KANSKE, i ofungerande skick så är det snarare 2-3000
Postat: 12 juni 2014, 18:22
av Filsi
2stroke skrev:Hade den vart fullt fungerande så hade den vart värd dom pengarna KANSKE, i ofungerande skick så är det snarare 2-3000
Är det ett helvete att ställa in tändningen eller?
Postat: 12 juni 2014, 20:17
av FantaaZtique
Filsi skrev:Är det ett helvete att ställa in tändningen eller?
Nej. speciellt inte med innerrotortändning som sitter på.
Postat: 12 juni 2014, 20:27
av Sebbe-Tuning
Kan man det inte är det ett helvete, jo. Gilera hjärnan här på forumet med sin S6 80cc skar sin när han försökte. (PVL innerrotor)
Postat: 12 juni 2014, 20:58
av G-son
Nu kommer jag inte ihåg exakt hur det tändsystemet ser ut, men förmodligen är det lätt att justera men svårt att ställa in RÄTT. Mycket småjusteringar och provkörningar för att hitta den som går bäst utan att ge motorras, och ju vassare motorn är, desto lättare blir det att köra ras om man ställer in lite för tidig tändning...
Postat: 12 juni 2014, 21:01
av Filsi
G-son skrev:Nu kommer jag inte ihåg exakt hur det tändsystemet ser ut, men förmodligen är det lätt att justera men svårt att ställa in RÄTT. Mycket småjusteringar och provkörningar för att hitta den som går bäst utan att ge motorras, och ju vassare motorn är, desto lättare blir det att köra ras om man ställer in lite för tidig tändning...
Skrev till honom som säljer att 5500 är för mycket så vi får se hur det går ifall jag köper den kommer ett projekt påstartas.