FreZz skrev:det som finns närmast
Loka, Cola, vanligt vatten, 2 takts olja, fanta och sprite
och det som äts är väll
Pizza, små godis och lite sånt typ
Antar att det är typ samma kvalitet som Naraku. Det håller åt originalsetup, men ska du ha turbokit o sånt på så rekommenderar jag inte det, jag har haft min Naraku-cylinder i snart en månad, o kört in den perfekt dom första 300-400kilometrarna med turbokit(körde inte över 3/4 gas), men sen när jag började varva fullt o köra lite vildare med den så märktes det på kolven att den tog rätt mycket stryk, jag kör iofs med Turbokit som är kolvdödare i ett nötskal, men nu vågar jag inte ens starta den så slut som kolven är
hade ett motoforce 50 cc "plus" o de skar efter 10 mil.. hade dock trimrör.
men mitt råd är att hålla sig till dom lite dyrare märkena. det kommer bli billigare i längden, de kan ja lova!
Sebbe-Tuning skrev:Då vet jag inte vad ni gör med era cylindrar...
Missminner jag mig inte helt så är Motoforce ett dotterbolag (ägt) till/av Stage6.
Skulle verkligen inte jämföra den med Naraku.
Alltså Motoforce är en italiensk firma, och om man går in på deras hemsida så är firman registrerad som "Motoforce Import", pga dom importerar nästan allt från Kina, precis som Naraku gör, och det står på deras hemsida att dom skickar sina delar till Tyskland, antagligen säljer Stage6(tysk firma) dom vidare under deras namn
Sebbe-Tuning skrev:Då vet jag inte vad ni gör med era cylindrar...
Missminner jag mig inte helt så är Motoforce ett dotterbolag (ägt) till/av Stage6.
Skulle verkligen inte jämföra den med Naraku.
Alltså Motoforce är en italiensk firma, och om man går in på deras hemsida så är firman registrerad som "Motoforce Import", pga dom importerar nästan allt från Kina, precis som Naraku gör, och det står på deras hemsida att dom skickar sina delar till Tyskland, antagligen säljer Stage6(tysk firma) dom vidare under deras namn
I stand corrected. Tack! Jag vet förövrigt att S6 är tyskt... men ofan...
Men jag skulle inte dömma Motoforce ändå. Så farligt är de inte.
Jag köpte exakt ett sådant kitt när jag skrotade min original cylinder och kolv.
Har kört runt 100 mil än så länge och orkade inte köra in eländet i mer än 10-20mil på 3/4 gas.
Än så länge håller det och har inte haft några problem. Rent visuell så ser sakerna inte billigare ut än vad Yamaha skickade med från början till min jog i alla fall.
Men den som lever får se hur länge den håller.
emilnordman skrev:Antar att det är typ samma kvalitet som Naraku. Det håller åt originalsetup, men ska du ha turbokit o sånt på så rekommenderar jag inte det, jag har haft min Naraku-cylinder i snart en månad, o kört in den perfekt dom första 300-400kilometrarna med turbokit(körde inte över 3/4 gas), men sen när jag började varva fullt o köra lite vildare med den så märktes det på kolven att den tog rätt mycket stryk, jag kör iofs med Turbokit som är kolvdödare i ett nötskal, men nu vågar jag inte ens starta den så slut som kolven är
Senast redigerad av VictoRS den 14 juni 2014, 18:41, redigerad totalt 1 gånger.
och det som äts är väll
Ktmforarn skrev:Varför köpa luftkyld och inte vattenkyld cylinder?
För att jag kör luftkylt, har inte den sortens pengar att bygga om till vattenkylt
och det som äts är väll