Sida 1 av 1
Rieju Drac RR
Postat: 3 juni 2014, 15:27
av hååfen
Vågar man köpa en drac som har gått 1700 mil? Den verkar vara ganska omskött och så.
Klara orginalveven 70cc sport?
Eller är det säkrast att byta vevaxel och lager?
Vet inte om jag klarar av att byta vev då jag inte kan så mycket om växellådan och kopplingen då jag har varit scooter-männska
Postat: 3 juni 2014, 16:06
av Xpressen
1. Beroende på pris
2. Beroende på vilken 70cc/körstil
3. Veven har inget att göra med växellådan överhuvudtaget.
Postat: 3 juni 2014, 20:16
av hååfen
1. 7000
2. Airsal sport 70cc
3. Så ja behöver inte plocka lös nånting i växellådan för att få ut veven
Postat: 3 juni 2014, 21:31
av AntoonTon
Själv köpte jag min drac för 7000, den hade gått en bra bit, ca 3000 tror jag. Funkar näst intill fint än, i alla fall i motor och drivning. Har inte gjort någon trimning eller något med den, endast lackning. Tycker Rieju håller bra, haft min i två år snart, inte haft några motorrelaterade problem, endast småfel, såsom fälg, broms, kedja.

Postat: 3 juni 2014, 21:36
av Agge0102
Xpressen skrev:1. Beroende på pris
2. Beroende på vilken 70cc/körstil
3. Veven har inget att göra med växellådan överhuvudtaget.
Dock om han klyver motorn för att byta vevparti så behöver han hålla koll på växellådan så att inget hamnar fel/försvinner.
Postat: 3 juni 2014, 21:44
av Ossian
Det kan vara läge att byta ut ramlagerna om den har gått långt men AM6 veven är stekare än folk tycks tro, den klarar helt klart en såpass tam 70cc.
Är den inte i mycket fint skick så låter 7000:- mycket för en gammal drac, pruta lite på det
