Suzuki k50, vill inte varva. Hjälp mig felsöka!

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på övriga mopeder. Inga frågor i detta forum!
Torsten
Elmoped

Suzuki k50, vill inte varva. Hjälp mig felsöka!

Inlägg av Torsten »

Hej

Först lite information om moppen och vad jag har gjort med den.
Köpte den för ca en månad sedan, den var då nyrenoverad med ny 60cc (45mm) cylinder och kolv, sen har moppen stått undanstäld några år. Den gick dåligt pga en felaktigt inställd förgasare. Justerade förgasaren och fick den att gå. Den går helt ok men den har mer att ge, det går inte att få den att varva ordentligt.
Allt detta har jag kollat och bytt...
Nytt avgassystem (överliggande med 32mm krök)
Nytt tändstift. Har provat några olika.
Ny tändhatt.
Har kollat Insuget som är ett riktigt fint 16mm insug. Inga fula skarvar eller liknande.
Ny tvåläppars Reed ventil med ny packning.
Har justerat förgasaren 100gånger, flyttat trotelnålen, provat olika huvudmunstycken, rengjort. 16mm förgasare för övrigt.
Kollat luftfilter, rengjort och provat utan.
Tagit av toppen och cylinder. Bytt packning och kollat att det såg bra ut. Ser ut som nytt.

Jag får mopeden att gå men på lite högre varv så börjar den bluddra, känns som att det är ett varvstopp som går in. Vet dock att det inte finns. Moppen är från 92,den sista årsmodeller av k50. Den har cdi tändning, jag vet inte hur man kan felsöka det. Vad mer kan jag göra? Det känns som att svänghjulet blir varmt, är det normalt?
Hoppas att någon har några tips.

Med vänliga hälsningar, Torsten, frustrerad suzuki k50 ägare.
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Inlägg av cod3mwf »

Testa mindre munstycke
Torsten
Elmoped

Inlägg av Torsten »

cod3mwf skrev:Testa mindre munstycke
Har provat olika, större och mindre. Jag får den fortfarande inte att varva ordentligt.
Låst