Aerox börjar koka

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
emilfreed
Elmoped

Aerox börjar koka

Inlägg av emilfreed »

Tjena,
Har precis byt vev och cylinder på min aerox. Efter jag hade kört in kolven lite i ungefär 10mil bestämde jag mig för att gasa på lite mer och de som händer är att den börjar koka. Vet inte om det har att göra med att de inte har slitit in sig än eller om de är något fel på kylningen. Kan tillägga att de är original liknande cylinder och jag kör med zx på. Någon som har någon aning om vad det kan vara?

mvh Emil
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

du måste lufta kylarsystemet
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Skruva loss locket till expansionkärlen

Starta moppen utan lock och gasa lite då och då kolla så det fylls på med vatten fyll på ifall det inte är tillräckligt med vatten
Till max dvs.

Sen gasa lite till, låt den stå på tom gång 2 min

sen på med locket kör en sväng
känd på kylaren som den är varm - är den varm så cirkulerar det dvs att kylningen funkar, är den kall så ärre nog vattenpumpen som kan behövas renoveras eller har du skit i systemet!
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Skriv svar