Sida 1 av 1
munstycke Derbi drd pro
Postat: 29 maj 2014, 09:58
av GVsnubben
Jag skulle vilja byta munstycke på min Derbi drd pro så att den blir starkare och sedan dreva den så att jag kan åka i ungefär 60-65 km/h. Just nu är den orginal men vad ska jag byta till för munstycke/munstycken och är det något mer som behövs göras?
/Gustav

Postat: 29 maj 2014, 12:28
av LinkanTuning
munstycke byter man för att reglera bensinflödet. T.ex. om man trimmar förbrukar moppen mer bensin alltså behövs det ett större munstycke för att ge den tillräckligt med bensin. Alltså en moppe blir inte starkare av ett större munstycke utan själva trimmet, munstycket byts för att ställa in förgasaren.
Ett tips är att plugga ur röret (behåll blindtarmen) och dreva den till bättre ax. org drevning är 11/53.
Postat: 29 maj 2014, 12:33
av GVsnubben
LinkanTuning skrev:munstycke byter man för att reglera bensinflödet. T.ex. om man trimmar förbrukar moppen mer bensin alltså behövs det ett större munstycke för att ge den tillräckligt med bensin. Alltså en moppe blir inte starkare av ett större munstycke utan själva trimmet, munstycket byts för att ställa in förgasaren.
Ett tips är att plugga ur röret (behåll blindtarmen) och dreva den till bättre ax. org drevning är 11/53.
Men på en annons jag såg på blocket på en Derbi drd pro så hade han bytt munstycke för att göra den starkare i uppförsbackar.
Postat: 29 maj 2014, 12:37
av derbiogge
är du säker på att han inte gjorde något mer på moppen ?
Postat: 29 maj 2014, 15:44
av GVsnubben
Ne inte vad jag vet, men vad kan man göra för något annat för att få den starkare förutom att dreva.
Postat: 29 maj 2014, 15:53
av Dreamhack
GVsnubben skrev:Ne inte vad jag vet, men vad kan man göra för något annat för att få den starkare förutom att dreva.
dra pluggen, ta bort blindtarm, större förgasare, bättre cc, strippa moppen

Postat: 29 maj 2014, 17:35
av Ossian
GVsnubben skrev:LinkanTuning skrev:munstycke byter man för att reglera bensinflödet. T.ex. om man trimmar förbrukar moppen mer bensin alltså behövs det ett större munstycke för att ge den tillräckligt med bensin. Alltså en moppe blir inte starkare av ett större munstycke utan själva trimmet, munstycket byts för att ställa in förgasaren.
Ett tips är att plugga ur röret (behåll blindtarmen) och dreva den till bättre ax. org drevning är 11/53.
Men på en annons jag såg på blocket på en Derbi drd pro så hade han bytt munstycke för att göra den starkare i uppförsbackar.
Tro inte på vad folk skriver i sina blocket annonser...

Postat: 29 maj 2014, 19:05
av GVsnubben
Vart sitter pluggen och hur snabbt kommer den gå utan den?
Postat: 29 maj 2014, 20:19
av Ossian
Ta av ditt rör och kolla i mynningen av röret, den biten som sitter fast i cylindern så ser du nog att där sitter en plugg som har en mindre innerdiameter än själva röret. Tar du bort den så bör den gå i 60-70 i alla fall

Postat: 29 maj 2014, 20:55
av Persson97
Du har väll mer eller mindre fått dom svaren du behöver.. Vid vidare frågor så posta dom i munstycke- tråden.
Låser här..