Jag håller på att byta munstycket på min Rieju mrt och problemet är att jag inte får loss skruvarna ifrån förgasarlocket (de två skruvarna som håller locket på plats). Skruvarna är lite rostiga och jag har tagit i som fan, men får ändå inte upp skiten.. Går det bra att dra på lite 5-56 eller något liknande?
Jag håller på att byta munstycket på min Rieju mrt och problemet är att jag inte får loss skruvarna ifrån förgasarlocket (de två skruvarna som håller locket på plats). Skruvarna är lite rostiga och jag har tagit i som fan, men får ändå inte upp skiten.. Går det bra att dra på lite 5-56 eller något liknande?
Faktiskt så äre bara att köra på med en jävla massa 5-56, 5-56 funkar bra till det mesta
"klart jag inte tar kortet för att åka lagligt, jag tar kortet för att lugna morsan"
//Chilenarn
Så nu har jag testat med först 5-56 och använt flera olika skruvmejslar. Men ändå så får jag inte upp skiten.. Jag vill ju inte förstöra gängorna heller. Vidare tips?
Fillew97 skrev:Så nu har jag testat med först 5-56 och använt flera olika skruvmejslar. Men ändå så får jag inte upp skiten.. Jag vill ju inte förstöra gängorna heller. Vidare tips?
Var en man. Och se till att du skruvar åt rätt håll.. Värm lite försiktigt om du fortfarande inte får loss skruvarna.
om du inte redaqn har gjort det så ta loss förgasaren helt, antingen så sätter du fast den nånstans eller så håller du tex mellan knäna mot marken och ba trycker hårt som fan mot skruven och skruvar,