Får inte bort förgasarlocket

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög

Får inte bort förgasarlocket

Inlägg av Fillew97 »

Tjeeeeena!

Jag håller på att byta munstycket på min Rieju mrt och problemet är att jag inte får loss skruvarna ifrån förgasarlocket (de två skruvarna som håller locket på plats). Skruvarna är lite rostiga och jag har tagit i som fan, men får ändå inte upp skiten.. Går det bra att dra på lite 5-56 eller något liknande?
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Användarens profilbild
Jacke07
Svårstartad skrothög

Re: Får inte bort förgasarlocket

Inlägg av Jacke07 »

Fillew97 skrev:Tjeeeeena!

Jag håller på att byta munstycket på min Rieju mrt och problemet är att jag inte får loss skruvarna ifrån förgasarlocket (de två skruvarna som håller locket på plats). Skruvarna är lite rostiga och jag har tagit i som fan, men får ändå inte upp skiten.. Går det bra att dra på lite 5-56 eller något liknande?
kör på allt du kan föfrfna
Derbi Senda sm 05

MetraKit Thrower
14/58

(Enl.Mätarn) 80 km/h
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped

Re: Får inte bort förgasarlocket

Inlägg av BetandeMax »

Fillew97 skrev:Tjeeeeena!

Faktiskt så äre bara att köra på med en jävla massa 5-56, 5-56 funkar bra till det mesta
"klart jag inte tar kortet för att åka lagligt, jag tar kortet för att lugna morsan"
//Chilenarn
jukkasjärvi
Elmoped

Inlägg av jukkasjärvi »

Kör med rätt mejsel så du får bäst kraft, största som passar.
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fillew97 »

Så nu har jag testat med först 5-56 och använt flera olika skruvmejslar. Men ändå så får jag inte upp skiten.. Jag vill ju inte förstöra gängorna heller. Vidare tips?
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Fillew97 skrev:Så nu har jag testat med först 5-56 och använt flera olika skruvmejslar. Men ändå så får jag inte upp skiten.. Jag vill ju inte förstöra gängorna heller. Vidare tips?
Var en man. Och se till att du skruvar åt rätt håll.. Värm lite försiktigt om du fortfarande inte får loss skruvarna.
Användarens profilbild
Jacke07
Svårstartad skrothög

Inlägg av Jacke07 »

om du inte redaqn har gjort det så ta loss förgasaren helt, antingen så sätter du fast den nånstans eller så håller du tex mellan knäna mot marken och ba trycker hårt som fan mot skruven och skruvar,
Derbi Senda sm 05

MetraKit Thrower
14/58

(Enl.Mätarn) 80 km/h
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

polygrip om du kommer åt skruvskallen, funkar alltid
Användarens profilbild
Westman15
Svårstartad skrothög

Inlägg av Westman15 »

Menar du flottörkoppen? Olja och aceton funkade bra för mig när jag skulle lossa på hjulaxeln
Relativt kunnig, men ingen expert.
Skriv svar