Sida 1 av 1
Drac orkar inte 5 och 6
Postat: 24 maj 2014, 20:05
av Manny
Tjena! Har en drac som inte orkar varva ur 5 och 6. Jag blir också dragen av kompisarnas moppar som bara är urpluggade och det känns lite skumt med tanke på min setup.
SETUP
Turbokitrör
17,5mm förgasare
sportluft
12/48 drevning
stl 95 i munstycke
Postat: 24 maj 2014, 20:07
av Hampu
Dreva den lättare? (Kan typ inget om crossmoppar så vet inte ifall din är lätt/tungt drevat)
Postat: 24 maj 2014, 20:13
av Manny
Aa jag har en 13/56 drevning liggande så jag får väl pröva att slänga på den. Tycker bara att den borde orka med nuvarande drevning också

Postat: 24 maj 2014, 20:55
av Hampu
Manny skrev:Aa jag har en 13/56 drevning liggande så jag får väl pröva att slänga på den. Tycker bara att den borde orka med nuvarande drevning också

Kan du inte testa 13/48? Det är väl en lättare drevning än vad du har just nu men kedjan kanske blir för slapp eller något sånt (Jag kan ju inget om crossmopeder typ så du får avgöra själv

)
Postat: 24 maj 2014, 20:58
av BetandeMax
Hampu skrev:Manny skrev:Aa jag har en 13/56 drevning liggande så jag får väl pröva att slänga på den. Tycker bara att den borde orka med nuvarande drevning också

Kan du inte testa 13/48? Det är väl en lättare drevning än vad du har just nu men kedjan kanske blir för slapp eller något sånt (Jag kan ju inget om crossmopeder typ så du får avgöra själv

)
Fast nu blev det lite fel va? Ett högre kuggantal fram blir ju tyngre elr hur?
Postat: 24 maj 2014, 21:05
av ZSenda
släng på den andra drevningen!
Dock kan man ändå tycka att den borde vara ut som den är nu! :S Säker på att förgasaren inte är felinställd? är din cdi strypt?
Postat: 24 maj 2014, 21:14
av Manny
ZSenda skrev:släng på den andra drevningen!
Dock kan man ändå tycka att den borde vara ut som den är nu! :S Säker på att förgasaren inte är felinställd? är din cdi strypt?
Sitter ostrypt CDI och ostrypt insug på den. Den blöddrar inget och går riktigt fint i övrigt så jag tror inte att förgasaren är felinställd. Men jag får väl pröva med den andra devningen

Postat: 24 maj 2014, 22:20
av Hampu
BetandeMax skrev:Hampu skrev:Manny skrev:Aa jag har en 13/56 drevning liggande så jag får väl pröva att slänga på den. Tycker bara att den borde orka med nuvarande drevning också

Kan du inte testa 13/48? Det är väl en lättare drevning än vad du har just nu men kedjan kanske blir för slapp eller något sånt (Jag kan ju inget om crossmopeder typ så du får avgöra själv

)
Fast nu blev det lite fel va? Ett högre kuggantal fram blir ju tyngre elr hur?
Aaa nu har jag tänkt snabbare än jag borde! Skulle nog ha sagt 12/56 eller vad det var istället men tydligen så verkade hans nuvarande inte vara för tungt (enligt de andra här) så det löser nog inte problemet ändå

Postat: 25 maj 2014, 06:57
av Manny
Prövade att gå upp 5 stl i munstycke men den var lika slö ändå. Börjar fundera på om röret kanske inte är helt urpluggat eller ngt?

Postat: 25 maj 2014, 09:55
av Alyzzzer
Kör du i en backe som blir en slät väg kan du stanna på 6an på raka vägen då?
Postat: 26 maj 2014, 12:45
av Manny
upload pic
Hittade denna i mynningen. Är det en plugg som kan vara orsaken till att den är slö?

Postat: 26 maj 2014, 12:54
av LennartTuning
där har du ditt problem.
Postat: 26 maj 2014, 12:54
av MisterDT50R
Eftersom du har ett tk-rör får man alltid med en ostrypt och en strypt adapter, och det där är den strypta= Självklart är det den som gör felet

Nu borde du dra dom

Postat: 26 maj 2014, 17:04
av Manny
Någon som vet var man kan få tag på en ostrypt avgasadapter? Hittade nämligen ingen på racingplanet eller ts

Postat: 26 maj 2014, 18:18
av RammeA
annars kan du bara borra ur den.
Postat: 26 maj 2014, 20:41
av juniorjesper
Du läre ju berätta hur den gick efter du fixat pluggen!

Postat: 28 maj 2014, 21:52
av Manny
Drog pluggen idag och det blev en jäkla skillnad! Tack för hjälpen guubbar
