Slider problem med förgasare

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Juppe
Extra Varnad

Slider problem med förgasare

Inlägg av Juppe »

Tja jag har en slider med 17.5mm förgasare

Det började med att jag gjorde rent mitt luftfilter och det var då den började strula... när jag skulle provköra så orkade den inte driva framåt efter 2/4 gas. Den kväver sig med luft eller bensin. Så jag har gjort rent förgasaren nu 2 ggr och den går fortfarande så! Jag har provat att skruva ut luftskruven fullt och köra men det går fortfarande lika kefft! jag även även provat att höja/sänka munstycke! Men det känns som att den gick bäst med luftskruven ända inskruvad, men ändå så kväver den sig. Men den har fungerat hur bra som helst förut!

Kan även tilllägga att den går LITE bättre med choken på...

Nån som vet vad felet kan vara? Vet inte direkt vad jag ska prova mer...
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Tydligen var ditt filter skitigt när du ställde in förgasaren. Och nu när du rengjorde filtret, släpper den igenom luften lättare. Så det är att ställa in förgasaren på nytt! Upp med huvudmunstycket. ;)
Juppe
Extra Varnad

Inlägg av Juppe »

jag provade med 10stk större, men det är fortfarande samma! tändstift är helt svart också!!!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Hur kan du läsa av stiftet när du inte kan hålla full gas? :roll:

I med ännu större munstycke.
Juppe
Extra Varnad

Inlägg av Juppe »

men jag hade i 82 och de var förut, då hade jag precis gjort rent luftfilter oxå! jag har 90 i nu men det går fortfarande kefft! jag får väl prova med 100 och se hur den går!
snowluskyy
Elmoped

Inlägg av snowluskyy »

Testa fram till rätta storleken på huvudmunstycket, testa att byta plats på nålclipset, ställ in tomgången och luftskruven så ska du se att det blir bättre :)
Skriv svar