Trimning/självrisk/arg fader.

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
furiapojken04
Elmoped

Trimning/självrisk/arg fader.

Inlägg av furiapojken04 »

tjena,
nu är det så att.. när jag började med moped alltså efter jag tog kortet för 1 och halvt år sedan så sa jag och mina polare att vi aldrig skulle börja trimma.
min farsa sa till mig att jag inte skulle trimma som han gjorde.
han hade en 400cc husqvarna som körde runt med i 15 års åldern, varför i helvete får inte jag trimma en liten plugg i ett effektrör?!
från början visste jag ingenting om moppar och kollade nätet efter pluggar/samt trim tricks.
jag började med att kapa bögläppen och dra in reggen i hjulhuset.
dock så trodde farsan att de var lagligt så de va jju nice :lol:
sedan gick jag till plugg.
då gick moppen i 80kkm/h cirka.
sedan gick jag till ett mk rör thrower.
låg varvit.
jag drog plugggen där och hade skit kul hela sommaren o vintern tills de var dax att byta skiten i motorn.
på vintern böt jag till 50 sport och luftfilter sport och racing vev.
den gick utav helvete.
tills farbror blå tog mig utanför mitt hus.
dock så tog de bara 50 cylindern o återgick till 49.
första varningen där.
sedan så satte pappa tillbaka pluggen o skrev på ett jävla skit papper om att ifall jag drar pluggen blir moppen ställd i 14 dagar.
sedan efter de blev jag tagen igår. 21/05-14 av pappa och han frågade om pluggen.
pluggen var borta o jag fick en massa skällningar.
han låste den o sa jag ska ha din moppe i 14 dagar o jag gick imorse och drog av hor låset och tog med låset med skivan i ryggan.
dock så förstår jag inte vad han whinar om för min morsa säger att alla 15 åringar trimmar de utforskar och de är sant! alla mina polare har trimmat o deras päron accepterar det för farbror blå bryr sig inte så mycket men där jag bor gör de.
så.. jag vette fan vad som händer nu. får antagligen ställa moppen hos en polare för farsan kmr ju misshandla mig om han ser att den borta.

några ideer?
dont hate guys, det här har nog hänt de flesta.
dock så tycker jag att trimning är kul men inte så okej om man inte behärskar sig.
jag kör lungt o gasar på när bilarna är borta o ingen på gatan för skoj skull
:roll:

tack för svar.
sweeken
Avstängd

Inlägg av sweeken »

Det blir ju svårt när du inte får ha trimmat och din farsa kollar om den är laglig ofta, men du kan ju säga saker som att om du skulle bli tagen spelar det ingen roll för honom, du som tappar lämpen. Annars är det väl bara att köra org och sen skaffa a1 kort om du vill köra snabbt
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

Han är din fader och han gör allt i världen för att du inte ska skada dig, du betyder allt för honom.
Anledning till varför han är såpass emot trimmning för att han vet konsekvenserna om vad som kan hända och polisen tar en eller ifall man kör in i et träd i 80kmh så du bryter nacken.
Försök att se det från hans perspektiv, vill du att ditt barn ska köra in i ett träd och bryta ryggen så att han blir förlamad?

Du är inte över 18 år och därför bestämmer han över dig, acceptera det
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

GurkMarmelad skrev:Han är din fader och han gör allt i världen för att du inte ska skada dig, du betyder allt för honom.
Anledning till varför han är såpass emot trimmning för att han vet konsekvenserna om vad som kan hända och polisen tar en eller ifall man kör in i et träd i 80kmh så du bryter nacken.
Försök att se det från hans perspektiv, vill du att ditt barn ska köra in i ett träd och bryta ryggen så att han blir förlamad?

Du är inte över 18 år och därför bestämmer han över dig, acceptera det
Skriv svar