Kan vara till förvärmningen av förgasaren?Westman15 skrev:Tjena, simpel fråga ba, vad är hålet till för bak på cylindern?
Yes kolla på förgasaren så borde du se den, men vissa har inte såna nipplar på förgasaren. En kompis cpi har så där fast det kommer ändå inte ut glykol där av nån anledning (inte tilltäppt från utsidan iaf, och orginal förgasaren han har har ingen nippel)Westman15 skrev:Men om det till för förvärmning så borde det ju finnas en nippel till som skickar glykolen tillbaka?
Klart du kan täppa den, förmodligen lättaste metoden är en slang som passar på nippeln och sedan en skruv i andra ändenWestman15 skrev:Kan jag inte bara täppa till, onödigt med förvärmning på sommaren.
Helt säker, vissa AM6 har också två nipplar som du beskriver, det har mitt original topplock. Varför det enbart är en nippel på din vet jag inte.Westman15 skrev:Men är det helt säkert att det är Förvärmare då? För på aerox så finns det ju 2 nipplar i cylindern som gör då att glykolen kan komma tillbaka till cylindern efter att den värmt förgasaren.
Förstår inte riktigt vad du menar, tänker du på att kylarvätskan ska gå i omlopp mellan kylsystemet och färgasaren?Westman15 skrev:Men vart tar kylarvätskan vägen då?^^