honda mt5 strtar men dör strax efter.

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.
veteranmoppe
Elmoped

honda mt5 strtar men dör strax efter.

Inlägg av veteranmoppe »

Har en mt50 med allt 100 procent original i motorväg.
När man startar den så går den en stund men efter en 10-20 sekunder bara dör den.
När man gasar dör den också , när jag köpte den satt allt original på men jag bytte till 70 kubik och annan krök + förgasare men nu ska jag sälja den och satte på original prylarna men den vill inte gå :(
Vad kan det vara, all form av hjälp uppskattas enormt :)
Gud som haver b18 kär, se så gase glad jag är, vart än jag mig om i världen vänder , skal jag alltid lämna efter mig svarta ränder , amen , :)
D*Works
Elmoped

Inlägg av D*Works »

Har du prövat att rengöra förgasaren i bensinbad? :)
Derbi
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög

Inlägg av Magister543 »

Kan inte mycket om motorer, men på min mt så dör den när man drar ut choken (med varm motor). Ifall det kan vara att choken krånglar på något sett?
Det skadar ju aldrig att göra rent förgasaren. Om det inte är choken så är det med sannolikhet något annat fel på förgasaren.

Kolla det!
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
veteranmoppe
Elmoped

Inlägg av veteranmoppe »

Förgasaren är ren å fin
Gud som haver b18 kär, se så gase glad jag är, vart än jag mig om i världen vänder , skal jag alltid lämna efter mig svarta ränder , amen , :)
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög

Inlägg av Magister543 »

Har du gjort rent den?
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
veteranmoppe
Elmoped

Inlägg av veteranmoppe »

Jaa , och hur kan förgasaren bli sketen utav att bara ligga i en låda för den fungerade fint när jag plockade bort den.
Skriv svar