Derbi går helt plötsligt mycket slöare

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
ZSenda
Elmoped

Derbi går helt plötsligt mycket slöare

Inlägg av ZSenda »

Tja, bytte till 15/65 och sportluftfilter för ett tag sen, då gjorde den 63kmh och allt fungerade finfint.. Men nu idag när jag kör går den mycket sämre, och gör ca 58. Har gått upp i munstycke och allt sånt nödvändigt. Innan fick jag dra upp den i 55 innan jag kunde växla till sexan. Nu måste jag växla redan i 50. Någon som vet felet? Små skillnader kanske för dom som är vana vid trim men jag blir fan tokig. Har inte rört något fattar inte varför. Kedjan kanske är lite slappare idag av nån anledning (la jag märke till iaf) men det ska väll inte ha nån betydelse?
tacksam för svar[/img]
sweeken
Avstängd

Re: Derbi går helt plötsligt mycket slöare

Inlägg av sweeken »

ZSenda skrev:Tja, bytte till 15/65 och sportluftfilter för ett tag sen, då gjorde den 63kmh och allt fungerade finfint.. Men nu idag när jag kör går den mycket sämre, och gör ca 58. Har gått upp i munstycke och allt sånt nödvändigt. Innan fick jag dra upp den i 55 innan jag kunde växla till sexan. Nu måste jag växla redan i 50. Någon som vet felet? Små skillnader kanske för dom som är vana vid trim men jag blir fan tokig. Har inte rört något fattar inte varför. Kedjan kanske är lite slappare idag av nån anledning (la jag märke till iaf) men det ska väll inte ha nån betydelse?
tacksam för svar[/img]
Var det stor skilldnad på temperaturerna när du körde
(Min moppe går jävligt dåligt i ca 0 gradigt men rätt bra i ca 10-15
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Ossian »

Eller var det mycket olika torrt/fuktigt, med sportluft så kan det också göra ganska stor skillnad :D
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
ZSenda
Elmoped

Inlägg av ZSenda »

Ossian skrev:Eller var det mycket olika torrt/fuktigt, med sportluft så kan det också göra ganska stor skillnad :D
Det var torrare idag, och varmare:p då borde den ju bara gått bättre? En polare sa att den får för mycke luft, och att jag ska justera luftskruven. Tror ni det kan va nåt?
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014

Inlägg av Voltfax »

rensa förgasaren
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km

vinnare av brodalen styling tävling 2014

5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598

facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
ZSenda
Elmoped

Inlägg av ZSenda »

Voltfax skrev:rensa förgasaren
Har jag gjort, men hur många storlekar i munstycke måste jag gå upp för o ha sportluft? har bara gått upp fem :roll:
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Xpressen »

ZSenda skrev:
Voltfax skrev:rensa förgasaren
Har jag gjort, men hur många storlekar i munstycke måste jag gå upp för o ha sportluft? har bara gått upp fem :roll:
Gå upp 10-15 när du byter till sportluft :)
Skriv svar