Parmakit 110cc setuper

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
AddeTuning
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 15 december 2013, 12:05

Parmakit 110cc setuper

Inlägg av AddeTuning »

Tjena, hade tänkt att slänga på en 110cc setup på en Derbi, håller cylindern en bra kvalité? Tips på rör, fögg, vev, tändning, allt :)
Instagram: Sexy2Strokes
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Inte direkt hört någonting dåligt om Parmakit mer än att det är dåligt med gods och att topplockspackningen ofta går åt pipsvängen ;)

Edit: Parmakits egna vev kan nog vara lämplig, rör bör du helt klart ha ett avstämt :)
Användarens profilbild
simonskaren
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 16 februari 2014, 19:25

Inlägg av simonskaren »

Satsa int på parma! int värt de. nikasilbehanlingen e lövtunna o ger nikasisläpp! kör på nån annan cylinder om du vill ha nått me kvalité! parma håller inte ha jag hört!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

simonskaren skrev:Satsa int på parma! int värt de. nikasilbehanlingen e lövtunna o ger nikasisläpp! kör på nån annan cylinder om du vill ha nått me kvalité! parma håller inte ha jag hört!
Det ända dåliga jag har hört om parmakit är att oringen går precis jäms med pinnbultshålen. För lite material som sluter tätt helt enkelt. Se nedan:
http://www.rrd-preparation.com/10656/cy ... euro-3.jpg
Samt att packboxarna gärna går åt helvete ;)
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Sen utöver de nämnda över så har parmakit ett tråkigt register, väldigt höga tider på den, dvs den är högvarvig utav satan.
Du får inte tävla med den, inte är i Sverige iallafall.
Jobbig att svarva upp till rätt storlek.

Själv stog jag inför samma dilemma som du gör just nu när jag skulle bygga ihop min hyper.
Dock visste jag redan att parmakit suger k*k p.g.a ovanstående.
Men ska du ha en setup så:
*Parma 110
*Parma vev
*Italkit Selletra
*avstämt <- Svårt för den okunnige, mycket kalkyler och en bra och skicklig svetshand.
BRK45, Prorace3, ProRace Limited. Ja, listan är lång om du sen räknar med andra europeiska rör, t.ex bidalot och mvt.
*Valfria kopplingsfjädrar (dock inte orginala) <- Nya trim lameller kommer du nog inte behöva
*28-35mm förgasare
*passande insug
*passande membran, t.ex malossi vl17 osv (rekommenderar dig att inte köpa mvt!)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Parmakitten är inte alls högvarvig! Avgas ligger på 184, spol 132. Så det är lite tamt. :)

Jag ska köpa parmakit, och det är planerad portning samt avstämt rör till den.
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Rexxy skrev:Parmakitten är inte alls högvarvig! Avgas ligger på 184, spol 132. Så det är lite tamt. :)

Jag ska köpa parmakit, och det är planerad portning samt avstämt rör till den.
Okej, fel av mig men det är vad jag har läst och hört :) Kort effektband och högvarvig är vad jag fått veta :)
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Sebbe-Tuning skrev:
Rexxy skrev:Parmakitten är inte alls högvarvig! Avgas ligger på 184, spol 132. Så det är lite tamt. :)

Jag ska köpa parmakit, och det är planerad portning samt avstämt rör till den.
Okej, fel av mig men det är vad jag har läst och hört :) Kort effektband och högvarvig är vad jag fått veta :)
Med mycket kubik skulle jag tro att man får ett grymt härligt effektband! :)
Skriv svar