Hej!
Det är så att när jag skulle låsa upp mopeden senaste gången jag var ute och körde så pajade nyckeln på mitten med andra halvan av nyckeln i låset. Det gick inte att stoppa in den halvan som jag hade kvar och vrida om av någon anledning, så jag fick bärga hem moppen och nu har jag försökt borra upp det och banka upp det men detta lås ger sig inte. Har försökt med det mesta man kan tänka sig men har helt enkelt slut på idéer. Kanske måste man såga av den med någon värsting 10000kr+ såg. i och med att mopeden är väldigt svårflyttad för tillfället så skulle det enklaste vara om man på något sätt kunde få upp låset hemma i garaget och inte behöva ta den till någon verkstad.
Någon här som har tidigare erfarenhet eller vet hur man ska bära sig åt? låset är ett dyrare Abus citychain http://www.sportsbikeshop.co.uk/prod...060_detail.jpg
Förstår att folk misstänker att jag skulle kunna ha plockat upp någon randoms moppe och försöker bryta upp låset men har fan ingen aning om vad man gör i ett fall som detta. Känns som att låset är obrytbart...