Kedjelås trasigt, vad göra?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
MARUDER
Elmoped

Kedjelås trasigt, vad göra?

Inlägg av MARUDER »

Hej!

Det är så att när jag skulle låsa upp mopeden senaste gången jag var ute och körde så pajade nyckeln på mitten med andra halvan av nyckeln i låset. Det gick inte att stoppa in den halvan som jag hade kvar och vrida om av någon anledning, så jag fick bärga hem moppen och nu har jag försökt borra upp det och banka upp det men detta lås ger sig inte. Har försökt med det mesta man kan tänka sig men har helt enkelt slut på idéer. Kanske måste man såga av den med någon värsting 10000kr+ såg. i och med att mopeden är väldigt svårflyttad för tillfället så skulle det enklaste vara om man på något sätt kunde få upp låset hemma i garaget och inte behöva ta den till någon verkstad.

Någon här som har tidigare erfarenhet eller vet hur man ska bära sig åt? låset är ett dyrare Abus citychain http://www.sportsbikeshop.co.uk/prod...060_detail.jpg

Förstår att folk misstänker att jag skulle kunna ha plockat upp någon randoms moppe och försöker bryta upp låset men har fan ingen aning om vad man gör i ett fall som detta. Känns som att låset är obrytbart...
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög

Inlägg av Betamekk »

En vanlig vinkelkap? Ända vettiga jag kan komma på. Om ni inte redan har en är det ändå dags att skaffa en! http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverk ... ip--17174/
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
MARUDER
Elmoped

Inlägg av MARUDER »

Var ju inte dyrt alls med en sådan. Den stora frågan är om den pallar såga igeom kättingen.

Men ska definitivt ge det ett försök, 200 riksdaler är ju i värsta fall inte hela världen.
Användarens profilbild
Betamekk
Svårstartad skrothög

Inlägg av Betamekk »

nej jag vet! blev oxå förvånad över det billiga priset. Den orkar nog ta sig igenom, men köp några extra kap skivor bara. så ska det nog gå!
- "Gasa tills det rasar"...
- " Vafan det verkar onödigt!!"
Skriv svar