Sida 1 av 1
Vad MÅSTE man byta när man installerar 70cc?
Postat: 9 maj 2014, 21:54
av Festis
Tjaaa!
Jag undrar vad man absolut måste skaffa när man fixar 70cc på en yamaha dt50x/dt50r sm? Eller annan crossmoppe
Postat: 9 maj 2014, 21:54
av Arkstar
Nållager
Packningar
Tändstift
Postat: 9 maj 2014, 22:01
av Thoz3
Och munstycke
Postat: 9 maj 2014, 22:02
av Arkstar
Thoz3 skrev:Och munstycke
Fan då , så glömmer jag ju det viktigaste av allt..
Postat: 9 maj 2014, 22:44
av Ossian
Arkstar skrev:Thoz3 skrev:Och munstycke
Fan då , så glömmer jag ju det viktigaste av allt..
Tycker nog ändå packningar är viktigare, utan dem så går det ju rent åt helvete
Edit: för att förtydliga så håller jag med om att allt är viktigt att byta men munstycke kanske inte allra viktigast
Postat: 9 maj 2014, 22:48
av Speedway
Beror på vilken 70cc du har! Har du en vass skulle jag absolut byta vev...
Postat: 10 maj 2014, 11:21
av Festis
Tänkte typ en airsal 70cc sport tror jag.
Vilka packningar? :s
Postat: 10 maj 2014, 11:26
av Voltfax
vilket rör kör du med.
om du kör orginal rör så plugga ur det
Postat: 10 maj 2014, 11:37
av KrooxTheStyler
Köp ett cylinderkitt.
Får du packningar med, kolvbult, clips och mycket mer.
Men du måste köpa nållager, munstycke, tändstift själv!
Postat: 10 maj 2014, 11:42
av Festis
Jag tror att det blir ett leovince v6 urpluggat

det passar fett bra på dtr
Aha okej!
Postat: 10 maj 2014, 12:19
av Festis
Så man måste inte köpa en ny förgasare? Test kanske räcker med gå upp i munstyckestorlek? Tänktecattcden kanske kunde skära..
Postat: 10 maj 2014, 12:53
av Rangad
williamfrodoo skrev:Så man måste inte köpa en ny förgasare? Test kanske räcker med gå upp i munstyckestorlek? Tänktecattcden kanske kunde skära..
Nej jag kör orginal på Airsal 70, Hebo bufanda rör det är 14mm dellorto med 108munstycke och öppet luftfilter
Den kommer inte skära du får bara goare bottendrag

Med sämre toppfart
Postat: 10 maj 2014, 13:03
av TheFlyingFin
Har bytt kolv 5 gånger och byter nu till 70cc och har aldrig bytt nållager?!? Aldrig hört nån säga att man ska göra det =P
Postat: 10 maj 2014, 13:25
av Ossian
TheFlyingFin skrev:Har bytt kolv 5 gånger och byter nu till 70cc och har aldrig bytt nållager?!? Aldrig hört nån säga att man ska göra det =P
HasSse säger det
Tror jag
Postat: 10 maj 2014, 16:03
av hempyyy
TheFlyingFin skrev:Har bytt kolv 5 gånger och byter nu till 70cc och har aldrig bytt nållager?!? Aldrig hört nån säga att man ska göra det =P
har du bytt kolv 5 gånger på samma moppe?

Postat: 10 maj 2014, 18:36
av Rangad
TheFlyingFin skrev:Har bytt kolv 5 gånger och byter nu till 70cc och har aldrig bytt nållager?!? Aldrig hört nån säga att man ska göra det =P
De ska man.
Postat: 10 maj 2014, 21:36
av Festis
Vilket 70cc cylinderkit rekommenderar ni?
Tycker ni att det är värt att byta vev?
Postat: 10 maj 2014, 21:59
av Westman15
williamfrodoo skrev:Vilket 70cc cylinderkit rekommenderar ni?
Tycker ni att det är värt att byta vev?
Beror helt på hur ditt nuvarande vevparti är. Ta bort cylindern och känn om det glappar upp och ner, isåfall ska du byta men annars är det lugnt om du kör 70cc.
Har själv riktig jävla beslutsångest, har grubblat hela veckan!
Postat: 10 maj 2014, 22:00
av Festis
Westman15 skrev:williamfrodoo skrev:Vilket 70cc cylinderkit rekommenderar ni?
Tycker ni att det är värt att byta vev?
Beror helt på hur ditt nuvarande vevparti är. Ta bort cylindern och känn om det glappar upp och ner, isåfall ska du byta men annars är det lugnt om du kör 70cc.
Har själv riktig jävla beslutsångest, har grubblat hela veckan!
Okej, tack!