Kört runt med storlek 88 på munstycket (har endast zx-r rör) på slidern och det har fungerat fint men andra har påstått att det känns som ett lite litet munstycke så for och köpte en tändstiftsnyckel för en stund sen och då när jag skulle hem så gick mopeden dåligt och behövde gasa lite för att få igång den och tillslut fick jag lov att köra med choken i för den dog då jag gasade annars böÖöÖh lät det. Aldrig blivit så tidigare och kört med detta munstycke i typ 2 veckor, ska jag börja med att testa gå upp till 90 eller? Original 84.
Senast redigerad av Hampu den 8 maj 2014, 19:29, redigerad totalt 1 gånger.
Motorn får av någon anledning för mycket luft eller bensin. Kolla upp vad det nu kan vara som är anledningen till detta. Det är svårt att säga direkt här vad som felet beror på men det kan även vara att det är smuts i förgasaren.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Motorn får av någon anledning för mycket luft eller bensin. Kolla upp vad det nu kan vara som är anledningen till detta. Det är svårt att säga direkt här vad som felet beror på men det kan även vara att det är smuts i förgasaren.
Hur ska jag kunna kolla detta? Jag kan knappt något om mopeder Kan även säga att jag MÅSTE ha mopeden imorgon, kan jag fortfarande köra med choken i en dag ifall det inte fixas?
När du kör med choken i så får motorn mer bensin än vad den egentligen ska. Du kan köra med choken på. Men det är inte så kul i längden och då den lätt surar ( alltså får för mycket bensin) Troligtvis behöver din förgasare en rengöring. Men det är inte svårt men allt är svårt så klart om man inte vet eller gjort det tidigare.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:När du kör med choken i så får motorn mer bensin än vad den egentligen ska. Du kan köra med choken på. Men det är inte så kul i längden och då den lätt surar ( alltså får för mycket bensin) Troligtvis behöver din förgasare en rengöring. Men det är inte svårt men allt är svårt så klart om man inte vet eller gjort det tidigare.
Så du är 99% säker på att det kommer hjälpa med en rengöring av förgasaren? Läste en guide och det verkade ju inte allt för avancerat men kommer ju självklart vara värre än vad det verkar men det värsta lär ju vara att jag inte har något garage att hålla till i
runners skrev:När du kör med choken i så får motorn mer bensin än vad den egentligen ska. Du kan köra med choken på. Men det är inte så kul i längden och då den lätt surar ( alltså får för mycket bensin) Troligtvis behöver din förgasare en rengöring. Men det är inte svårt men allt är svårt så klart om man inte vet eller gjort det tidigare.
Så du är 99% säker på att det kommer hjälpa med en rengöring av förgasaren? Läste en guide och det verkade ju inte allt för avancerat men kommer ju självklart vara värre än vad det verkar men det värsta lär ju vara att jag inte har något garage att hålla till i
Tvätta förgasaren med t.ex. ett bensinbad, se till att alla munstycken är rena och inte har något smuts i de små hålen. Själv kör jag med 95 som munstycke med original förgasare/cylinder och ett leovince rör