[spoiler]
NoOne skrev:Det avbrutna röret tror jag inte påverkar just det felet du har eftersom det endast påverkar choken, men du gör helt rätt i att byta det för att få full funktion på choken.
Men kan du inte få testa din kompis förgasare på din moppe för att se om det gör någon skillnad?
Du skriver att den uppför sig LIKT fullgas när du varvar upp den på halvgas, då borde den missa mycket och inte lite, visst har du varvräknare på DRD? Kan du känna om den missar vid något speciellt varvtal?
På videon låter det som om den antingen stryper (får för lite bensin) eller tappar tändningen när du kommit upp i lite varav,
När det gäller för lite bensin så är det några saker som kan orsaka: munstycke (har du provat olika), nålens position (men den påverkar inte fullgas om det inte sitter fel nål som är för lång), eller något skräp som satt sig i någon kanal (du har rengort förgasaren ordentligt), flottören hänger sig i stängt läge eller att den stänger för tidigt (mindre troligt eftersom den går rent på lägre varv), att bensinkranen flödar för dåligt så att bensinen tar slut i flottörkoppen vid fullgas (samma symptom som om flottören stänger för tidigt, mindre troligt eftersom den uppför sig liknande när du provat med större munstycke, då borde den tömts tidigare och felet blivit ännu mer kännbart),
Då skulle det kunna vara ett tändningsproblem även om jag tycket det låter som att den stryper.
Tändningen är simpel på dessa, tändplatta, tändspole med inbyggd CDI, tändkabel och tändhatt med resistans.
Eftersom den fungerar som den ska på lågvarv så är där tyvärr inte mycket att felsöka mer än att se till att tändplattan sitter som den ska och att svänghjulet inte saknar krysskil och har flyttat sig.
Det bästa är om du har en kompis med en Senda av något slag som du kan låna tänddelar av för att testa (samma tänddelar på de flesta Sendor).
[/spoiler]
Det jag menar att den reagerar likt är att den tvekar, men inte mycket, asså, den missar inte mycket precis. Men missar gör den.
Jag ska kolla sen när jag fått ihopa den, när och vilka varvtal, men jag har för mig det sker på höga varv, delvis 6tusen och uppåt skulle jag gissa (när man kör), stillastående skulle jag vilja säga är rätt likt men lite lägre varv, det är svårt att se på varvtalsmätaren då den går upp som vanligt, men motor gör inte det, men jag ska kolla närmre på det sen. Just nu lär det inte gå så bra för jag inte har någon vajer till trotteln, då den var rätt sönder.
Men när man kör, så kan jag köra halvgas utan problem, men såfort man går över till fullgas så hackar/hoppar den.
När jag plockar ihopa den ska jag börja om från 90 i munstycke, och höja nålen ett steg och så får vi se hur det blir. Förgasaren är rengjord ordentligt.
Jo jag har en kompis med den äldre motorn, EBS. Och sen har jag en med samma modell som jag, fast jag är inte så säker han vill, men värt att fråga, man skulle iallafall kunna titta på det.
Jo jag har också tänkt att skulle kunna vara nåt tändningsfel, men jag kan inte så mycket så vågar inte säga något.