Skillnad på 740 och 760?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
AddeTuning
Elmoped

Skillnad på 740 och 760?

Inlägg av AddeTuning »

Tjena, hade tänkt att köpa en okapad 760 d24 turbo (a-traktor) som jag ska renovera. Jag hade tänkt lämna in på lackering, köpa schyssta kjolar å fixa inredning och schysst neon vid kanten av bilen och vid fotterna :D tänkte då att jag kan köpa en reservdels bil (mest för inredning) för ca 2k och ksk är några alu fälgar på man kan sälja för en tusing, dock hittar jag typ inga 760 reservdelsbilar, bara typ tusentals 740, vad är skillnaden? Eller är det bara motor? Min kusin hade en 740 bil till sin 740 traktor, han tog stolar å massa skit, sen la ut delarna på blocket å gick tillochmed upp på det och fick gratis delar :)
Instagram: Sexy2Strokes
sweeken
Avstängd

Re: Skillnad på 740 och 760?

Inlägg av sweeken »

AddeTuning skrev:Tjena, hade tänkt att köpa en okapad 760 d24 turbo (a-traktor) som jag ska renovera. Jag hade tänkt lämna in på lackering, köpa schyssta kjolar å fixa inredning och schysst neon vid kanten av bilen och vid fotterna :D tänkte då att jag kan köpa en reservdels bil (mest för inredning) för ca 2k och ksk är några alu fälgar på man kan sälja för en tusing, dock hittar jag typ inga 760 reservdelsbilar, bara typ tusentals 740, vad är skillnaden? Eller är det bara motor? Min kusin hade en 740 bil till sin 740 traktor, han tog stolar å massa skit, sen la ut delarna på blocket å gick tillochmed upp på det och fick gratis delar :)
Skillnaden är att 760 är lite lyxigare. Och har en v6 motor (760 = 6cylindrar) men finns även med 4 cyl turbo. Och 740 finns ju också med 6 cyl d24. Så igentligen är det bara "lyxighet".

760 har dem senare åren även 940 front och bredare bakljus och 760 började säljas 2 år tidigare än 740.

Delarna passar från 740 passar i 760 men någon del kan skilja i utseendet tex tror jag att vissa 760 har ett extra handtag på dörrsidan vilket inte 740 har. (Kanske går att flytta över.)

Btw. Sätt inte dit något neon
Användarens profilbild
AddeTuning
Elmoped

Inlägg av AddeTuning »

sweeken skrev:
AddeTuning skrev:Tjena, hade tänkt att köpa en okapad 760 d24 turbo (a-traktor) som jag ska renovera. Jag hade tänkt lämna in på lackering, köpa schyssta kjolar å fixa inredning och schysst neon vid kanten av bilen och vid fotterna :D tänkte då att jag kan köpa en reservdels bil (mest för inredning) för ca 2k och ksk är några alu fälgar på man kan sälja för en tusing, dock hittar jag typ inga 760 reservdelsbilar, bara typ tusentals 740, vad är skillnaden? Eller är det bara motor? Min kusin hade en 740 bil till sin 740 traktor, han tog stolar å massa skit, sen la ut delarna på blocket å gick tillochmed upp på det och fick gratis delar :)
Skillnaden är att 760 är lite lyxigare. Och har en v6 motor (760 = 6cylindrar) men finns även med 4 cyl turbo. Och 740 finns ju också med 6 cyl d24. Så igentligen är det bara "lyxighet".

760 har dem senare åren även 940 front och bredare bakljus och 760 började säljas 2 år tidigare än 740.

Delarna passar från 740 passar i 760 men någon del kan skilja i utseendet tex tror jag att vissa 760 har ett extra handtag på dörrsidan vilket inte 740 har. (Kanske går att flytta över.)

Tack för svaret! Njaa ksk överväger att bara ha neonet vid fötterna :)
Instagram: Sexy2Strokes
sweeken
Avstängd

Inlägg av sweeken »

AddeTuning skrev:
sweeken skrev:

Tack för svaret! Njaa ksk överväger att bara ha neonet vid fötterna :)
AA vid fötterna kan det nog bli Nice. Fast under blir det nog inte det + plus att polisen gillar det inte (onödigt att dra till sig dem)

Ett tips är ju att inte sätta dit så "överdrivna kofångare" för att det kommer blir svårare att få den såld (får inte betalt för dem) snyggast är ju org addons eller 960 kofångare/front :D
Dt50r-08
Elmoped

Inlägg av Dt50r-08 »

760 är lyxigare är 740. Den har 940 ins inredning tror jag. Den har även en krom list på dem vanliga listerna. Dom senare modelerna har öven de långa bakljusen och multilink bakaxel(så du kan ha camber :wink: ). Om du ska ha kjolar så kör på 960 front eller bra addon fram. Addon på sidorna och bak så kör på 965 eller bara addon där också. Det är inte svårt att byta front till 960 själv har jag bara bytt från 740 fronten men har du 940(Nya 760) så har jag hört att det ska vara ännu enklare. Om du köper den så släng gärna upp en projekt tråd här och kolla gärna in mitt projekt:http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53851

Btw: Har inte 760 en 4 cylindrig (v4?) turbo också?
sweeken
Avstängd

Inlägg av sweeken »

Dt50r-08 skrev:760 är lyxigare är 740. Den har 940 ins inredning tror jag. Den har även en krom list på dem vanliga listerna. Dom senare modelerna har öven de långa bakljusen och multilink bakaxel(så du kan ha camber :wink: ). Om du ska ha kjolar så kör på 960 front eller bra addon fram. Addon på sidorna och bak så kör på 965 eller bara addon där också. Det är inte svårt att byta front till 960 själv har jag bara bytt från 740 fronten men har du 940(Nya 760) så har jag hört att det ska vara ännu enklare. Om du köper den så släng gärna upp en projekt tråd här och kolla gärna in mitt projekt:http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53851

Du är medveten om att du till stor del skrev exakt samma som jag?
Dt50r-08
Elmoped

Inlägg av Dt50r-08 »

sweeken skrev:
Dt50r-08 skrev:760 är lyxigare är 740. Den har 940 ins inredning tror jag. Den har även en krom list på dem vanliga listerna. Dom senare modelerna har öven de långa bakljusen och multilink bakaxel(så du kan ha camber :wink: ). Om du ska ha kjolar så kör på 960 front eller bra addon fram. Addon på sidorna och bak så kör på 965 eller bara addon där också. Det är inte svårt att byta front till 960 själv har jag bara bytt från 740 fronten men har du 940(Nya 760) så har jag hört att det ska vara ännu enklare. Om du köper den så släng gärna upp en projekt tråd här och kolla gärna in mitt projekt:http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53851

Ja? Jag la ju till lite grejer också. Tyckte du att ditt senaste inlägg hjälpte ts något? Till ts:Allting från en vanlig 740 förutom instrument brädan passar Och ev fronten men det syns.
Dt50r-08
Elmoped

Inlägg av Dt50r-08 »

Dt50r-08 skrev:
sweeken skrev:

Ja? Jag la ju till lite grejer också och jag skrev vad jag tyckte. Tyckte du att ditt senaste inlägg hjälpte ts något? Till ts:Allting från en vanlig 740 förutom instrument brädan passar Och ev fronten men det syns.
Skriv svar