Sida 1 av 1
Setup
Postat: 26 november 2007, 21:24
av PoxZen
Hej! har lite frågor om min tänkta setup.
Setup:
- Malossi Mhr replica 80cc
Doppler Competition @ c4 polymer
Malossi 21mm dó
malossi insug @ Vforce3 membran
Polini koppling
Pro Race Cdi-Box
Tecnigas E-nox
jag undra om jag ska ändra något och sen undrar jag om MHr Replican är en sport cylinder?
Postat: 27 november 2007, 20:54
av bultaco_ekke
kör på! nej malossin är inte en sport.
Postat: 27 november 2007, 20:57
av Holman
Ser fint ut, dock skulle jag kört på c3 lager. Då det är mycket bättre hållbarhet på dom.
Mhr replica är en midrace cylinder.
Mvh
Postat: 2 december 2007, 16:19
av Fredde92
det där verkar alldeles perfekt, tecnigas fungerar jättebra tillsammans med mallocylindrarna. skulle inte skada att skaffa en annan vev heller. inte för att det är nödvändigt men för att vara på säkra sidan menar jag.
MVH Fredrik
Postat: 4 december 2007, 14:09
av ProTeam
veven håller, men som holman sa kör på c3 lager istället du förlorar bara på att ha c4.
Postat: 4 december 2007, 14:14
av Norling
vad är en en uppskattad toppfart på en sån setup?

någon som vet?

Postat: 4 december 2007, 14:57
av ProTeam
beror på drevningen han väljer men säg att han kör relativt "normal" drevning 12/52 eller liknande borde den göra en bit över 100km/h
Postat: 4 december 2007, 14:59
av chifen
Norling skrev:vad är en en uppskattad toppfart på en sån setup?

någon som vet?

beror mycket på drevning.. men satsa på låg drevning för gött axx även om du tappar några km.
axx

Postat: 4 december 2007, 15:01
av Norling
Axxet är ju skönast

Postat: 4 december 2007, 15:02
av ProTeam
bara man inte drevar för lågt, man ska aldrig pressa upp i övervarv.
Hög drevning för mycket körande på landsväg och större vägar med längre turer.
Låg drevning för stadskörning och kvällar me polarna då accet är roligast.