Sida 1 av 1

JOG R cylinder skrot

Postat: 22 april 2014, 17:43
av Kawazu
I dag skrotade jag min cylinder och kolv och jag vet inte varför?

Hela mopeden är original förutom metrakit ecologic rör.
Har ökat storleken på munstycket 10 storlekar och minskat vikterna.

Kan effektrörer ha gjort så att ringarna gav sig? Bytte dom nämligen för ca 50mil sedan och av dessa så har jag kört max 20mil med effektrör.

Hur ska jag göra? Ska jag köpa ett nytt sett med cylinder/top/kolv och våga körs med effektröret eller ska jag gå tillbaka till original röret och fisa fram?

Vad ska man välja för cylinder kitt som håller?
Vill ju inte göra om det här igen, blir så jävla dyrt.

Re: JOG R cylinder skrot

Postat: 22 april 2014, 18:11
av oggew2
Kawazu skrev:I dag skrotade jag min cylinder och kolv och jag vet inte varför?

Hela mopeden är original förutom metrakit ecologic rör.
Har ökat storleken på munstycket 10 storlekar och minskat vikterna.

Kan effektrörer ha gjort så att ringarna gav sig? Bytte dom nämligen för ca 50mil sedan och av dessa så har jag kört max 20mil med effektrör.

Hur ska jag göra? Ska jag köpa ett nytt sett med cylinder/top/kolv och våga körs med effektröret eller ska jag gå tillbaka till original röret och fisa fram?

Vad ska man välja för cylinder kitt som håller?
Vill ju inte göra om det här igen, blir så jävla dyrt.
Oljepumpen lär ha pajat

Postat: 22 april 2014, 18:37
av Speedway
Har du oljepumpen inkopplad? Om inte så har du blandat olja i bensinen?

Postat: 22 april 2014, 19:13
av Kawazu
Speedway skrev:Har du oljepumpen inkopplad? Om inte så har du blandat olja i bensinen?
Oljepumpen är inkopplad.

Finns det något sätt att se om pumpen inte levererar olja?

Postat: 22 april 2014, 19:18
av Kawazu
Lite bilder :)

Bild
Bild
Bild