Den andra vajern från gashandtaget, Honda mt5

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
meninstick
Elmoped

Den andra vajern från gashandtaget, Honda mt5

Inlägg av meninstick »

Jag har köpt en Honda mt5a, först startade den och gick, men inte längre, när jag kickar så kommer den nästan igång, men när jag då försöker ge den lite gas, händer inget. Vajern från handtaget till trotteln sitter i, jag skruvade bort den och när jag gasade så "lyftes" den. Men det går en annan vajer från handtaget, som hänger i luften. Vart ska den sitta? Tacksam för hjälp.
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög

Inlägg av Magister543 »

Använder du dig av oljepumpen, eller blandar du direkt i tanken?
Ifall ja: Den ska sitta där oljan från oljepumpen går till, men ändå innan den går till cylindern. Alltså till en liten sak som sedan skickar olika mängd olja till cylindern beroende på gaspådrag. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det... :?

Ifall du inte använder den och blandar i tanken: Låt den hänga, ev. ta bort den helt. Och ifall du sätter den till oljepumpen ändå (och du inte använder den) så kan ev. tjuvluft till cylindern, och det är ju inte bra! :wink:
Senast redigerad av Magister543 den 21 april 2014, 16:01, redigerad totalt 2 gång.
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
meninstick
Elmoped

Inlägg av meninstick »

Okej tack, jag låter den hänga då
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög

Inlägg av Magister543 »

Låter klokt det!
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
Skriv svar