Aerox orginalrör trimm

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Orrethebeast
Elmoped

Aerox orginalrör trimm

Inlägg av Orrethebeast »

Tjeeennare har precis köpt en aerox och ska trimma. Tänkte börja med att dra pluggen i avgasröret. Men jag är så jäkla okunnig så jag undrar hur det görs? Ska även dr av ringen hur snabbt går den då ungefär tackar i förhand.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Re: Aerox orginalrör trimm

Inlägg av TheFlyingFin »

Orrethebeast skrev:Tjeeennare har precis köpt en aerox och ska trimma. Tänkte börja med att dra pluggen i avgasröret. Men jag är så jäkla okunnig så jag undrar hur det görs? Ska även dr av ringen hur snabbt går den då ungefär tackar i förhand.
En Aerox med dragen v-ring går rätt bra. En vän kör med dragen ring och strypt rör, och den gör ca 60. Han har haft ett ostrypt på, och då gjorde den ungefär 75 med sjukt bra axx. Tror Aerox org rör har 1 bricka plus blindtarm. Inte säker på brickan dock. Blindtarmsoperationen behöver du svets, hammare, slagtapp och vinkelkap.

Kapa röret på sidan av blidtarmen. Kapa av den del av blindtarmen som sticker upp. Kapa lite runt delen som går ner i röret, och slå sen ut den. Ta en plåtbit och lägg över hålet och svetsa fast. Sen lägger du ihop rörhalvorna och svetsar ihop dom. Om det är en bricka i röret också så borde den vara punktsvetsad och bara att slå ut.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Skriv svar