Sida 1 av 1
Bytt till effektrör och därefter munstycken.. går ändå inte
Postat: 15 april 2014, 20:02
av Schweeere
Tjeeena boys, har en aerox-07 som jag dragit på ett zx rör på, nå luftfilter, vikter och kopplingsfjädrar på. Har testat munstycken från 62(original) till 80, han går kasst upp till ca 25-30 km/h då flyger han iväg men sedan när han blir varm då vägrar han komma upp i höga varv, kommer till ca 40 km/h men där stannar de och han vägrar varva upp mer, och inte är de nå bottendrag som de bör vara om jag har rätt? Har inte rört luftskruven än, bör de göras? Tack på förhand!
Postat: 15 april 2014, 20:05
av Arkstar
Pluggen dragen?
Det enda som påverkar starten är kopplingsfjädrarna
Postat: 15 april 2014, 21:39
av -ReM-
Varvar bra på högfart i kallt tillstånd, men icke vid varmt tillstånd.
Låter för mina öron som att ditt munstycke kan vara lite för stort, endast baserat på din beskrivning förstås.
Jag skulle i din sits testa med ett lite mindre munstycke (högfartsmunstycke) och även gå upp några storlekar i lågfart.
Det är missförstått av många att endast högfarten skulle påverkas av effektrör. Mycket väl kan även lågfarten förändras och kräva lite finjusteringar efter rörbyte.
Postat: 16 april 2014, 10:32
av Schweeere
Har provat skit många munstycken, kan de bero på de där jävla luftfiltret jag dragit på? Bör jag prova med luftboxen en gång? Ska jag då vrida pä luftskruven 1 1/2 varv?
Aerox original förgasare har inget lågfartsmunstycke.. iaf inte 07an.
Postat: 16 april 2014, 10:50
av oggew2
Schweeere skrev:Har provat skit många munstycken, kan de bero på de där jävla luftfiltret jag dragit på? Bör jag prova med luftboxen en gång? Ska jag då vrida pä luftskruven 1 1/2 varv?
Aerox original förgasare har inget lågfartsmunstycke.. iaf inte 07an.
Klart den har lågfartsmunstycke... Öppna flottörhuset och kolla så får du se
Postat: 16 april 2014, 11:11
av Schweeere
När jag kollade på några sprängskisser över min aerox så va de inget lågfartsmunstycke jah såg till men kan de inte vara att jag dragit på nåt dumt luftfilter? Är de inte bättre om jag sätter på luftboxen igen och prövar mig fram med munstycken? För med de där jävla sportluftfiltret har vi prövat 62-80 munstycken (original 62), men med luftboxen måste man väl skruva på luftskruven eller nå sånt? Och ska kolla efter lågfartsmunstycket om de är ett sånt
Postat: 16 april 2014, 13:35
av Schweeere
ska försöka med vanliga luftburken istället för sportluftfiltret, tipsa gärna vad jag kan göra, har läst mycket om lustskruven så kan de vara något med den?