hur ska jag göra med moppe

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
moppetokig88
Elmoped

hur ska jag göra med moppe

Inlägg av moppetokig88 »

hej har funderat på att köpa moppe väldigt länge nu jag hade tänkt en aerox men jag vill ha en 30 moppe för att det är billigare kort på den och så orkar jag inte plugga speciellt mycket. alla mina kompisar har eller ska köpa moppe och man vill ju inte direkt komma på cykeln när dom är ute och kör men jag har 2 problem...

1 morsan och farsan tycker att det inte är nödvändigt för jag ska bara ha den en sommar.

2 jag sa att jag kunde ta 30 kort och köpa 30 moppe men dom frågade varför jag ska ha det när jag nästan cyklar lika snabbt och då sa jag att dom går ju lite snabbare :roll: och då sa dom att då ska du ju ha en TRIMMAD och det får du absolut inte.

så hur ska jag göra? hur mycket får man ut på en moppe som kostar 1000 när man sen ska sälja den? ska jag stå på mig och sätta på orginalröret början och sen när sommaren börjar närma sig säger jag att jag bara ska prova att sätta på trimröret och testa. och så har jag kvar det utan att dom tänker på det? tacksam för svar :D
Nixxen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nixxen »

Kostar moppen du ska köpa 1000kr? Isåfall är det bara att betala den själv ifall din mor och far vägrar. Antar att du har 1000kr, om inte så ta från bidraget. Kortet får du väl ta och spara ihop till eller något ifall inte ekonomin räcker till.
Antingen ifall dem inte säger till när du fått hem moppen i garaget så kör 30 tills dem inte längre har någon möjlighet att se dig, sen dra på. Eller så drar du på original och kör så ett tag. Det är upp till dig.
(Ifall alla dina polare ska ha moppe kan du ju fråga ifall dina föräldrar vill att du ska hamna utanför då alla drar iväg på moppen och du kommer cyklande efter. Säg att man inte får skjutsa på 30 :lol: så du inte heller har möjlighet att få skjuts. Ingen förälder vill att ens barn ska hamna utanför, tro mig) :wink:
Åh Lilla Boone!
moppetokig88
Elmoped

Inlägg av moppetokig88 »

pengar är inte problemet det är bara det att dom tycker man kan göra andra saker för pengarna är 1000 för mycket för en beg moppe?
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

moppetokig88 skrev:pengar är inte problemet det är bara det att dom tycker man kan göra andra saker för pengarna är 1000 för mycket för en beg moppe?
beror ju på skick, men 1000kr för en moped är inte så mycket.
moppetokig88
Elmoped

Inlägg av moppetokig88 »

men får man tillbka lika mycket när den ska säljas om man tar hand om den
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Tusen spänn är ingenting för en fungerande moped.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
moppetokig88
Elmoped

Inlägg av moppetokig88 »

Blev lite fel med nollorna märkte jag nu det ska vara 10000 jag ber om ursäkt
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av oggew2 »

moppetokig88 skrev:Blev lite fel med nollorna märkte jag nu det ska vara 10000 jag ber om ursäkt
10k känns rätt så mycket, beror helt på moppen om du får tillbaks pengarna... En ny kines kan kosta 10k sen säljer dom kanske för 5k! Jag skulle säga att du köper en ganska billig 30 moppe, typ vivacity som du kan få för runt 3-4k även om dom inte är det snyggaste så sänker inte priset mer utan du kan sälja för ungefär samma om du inte repar upp hela moppen förstås. Sen kan du plocka alla strypningar och dra på lättare vikter så har du en moppe som gör ca 60 och ingen behöver veta att den är trimmad :wink: Ta det bara lungt när föräldrarna ser och burna på med kompisarna
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Jag tog EU-kort, men blev aldrig stoppad. Börjat med B-kortet nu så det kändes ganska onödigt. Köp en aerox eller någon annan märkesmoped runt 5000-7000. Du får alltid pengarna tillbaka om den bara fungerar. Säger det med en erfarenhet av 4 aeroxar :)
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46