Sida 1 av 1

problem med AM6

Postat: 9 april 2014, 07:32
av Filip ericsson
Tjena

jag har fått tillbaka min AM6 från en kompis och han skulle byta veven till en barikit vev, ah skitsamma veven går trögt som fan verkar som kompet är skit högt för går knappt att dra runt svänghjulet. Kicken är också trög som fan. Men har inte testat att starta den än men ska ner och köpa motorolja idag så. Tror ni att det kommer gå lättare sen när veven har gått en stund? Börjar bli jävligt trött på skiten nu :evil:

svara nu!!! :)

Postat: 9 april 2014, 07:42
av TheFlyingFin
Troligen. Motorer kan bli ganska tungdragna då man har nya packboxar.

Postat: 9 april 2014, 07:47
av Filip ericsson
hoppas det bara är det, men bakom kickendrevet ska väll det sitta ett stims innan det var borta.

Postat: 9 april 2014, 08:16
av Frullen_91
Det har med hur man monterar i vev och lager att göra.
Han har med största sannorlighet slått i lagren och pressat i veven, då går de väldigt trögt innan du har startat upp den.

Egentligen skall man frysa vev och lager för att sedan värma blocket så att allting går att montera utan några trögheter någonstans.

När du fryser dina lager så krymper dom samt när du värmer blocket så expanderar det. Simpel matte underlättar väldigt mycket.

Postat: 9 april 2014, 08:20
av Filip ericsson
precis så jag har gjort ju men fick ändå slå ner lagerna i blocket.

Postat: 9 april 2014, 20:29
av simonskaren
Haha ja.. De e väl skillnad på priser sju jag säga.. Köpte ett billigt vevparti för 86 euro till tjejens moppe o en prorace 70 samt Mk ramlager till min. Tjejens vev hade jag i frysen och jag värmde upp ramlagrena men ändå nästa jag hamra me gummihammaten.. Dock när jag fick ihop motorn måsta jag hamra på kopplingssidan så att vevpartiet sju komma i mitten av blocket å då gick veven runt bra.
Mitt prorace vevparti hade jag i kylen bara o sen värmde jag upp mklagrena o haha man kan säga att veven ramlade nästan i funka skit bra! Så jag tror faktiskt det e skillnad PP vevpartiena..
Går vevpartiet runt riiiiktigt trögt eller inte alls så kolla ner i vevhuset så att den e på mitten. Den PP tjejens va längre ti höger än vänster

Postat: 9 april 2014, 20:40
av Filip ericsson
testade att starta skrothögen idag och den startade faktiskt :D men sen så satt svänghjuls muttern inte jätte hårt så kryskillen gick sönder :(

Postat: 10 april 2014, 05:54
av simonskaren
Ramla svänghjulet av?! Isf kan du ha förstört kilspåret då de börjar som vibraera kilen i sidlet o de nöter kilsppret bredare när svänghjulet håller På ramlar av..

Postat: 10 april 2014, 06:03
av Filip ericsson
Ska ta av cylindern idag och sätt en mejsel imellan veven så jag kan dra fast svänghjulet hårt :D

Postat: 10 april 2014, 12:50
av simonskaren
Eller så tar du bara nån längre bult som du gångar i tändstiftshålet så inga kolven går runt. Annars se e de no enklare att ta bort kopplingskåpan o hålla emot kopplingskorgen? Men de ska no räcka me att hålla i svänghjulet o dra fast

Postat: 10 april 2014, 19:38
av Filip ericsson
Ah skitsamma tog bort cylindern och gjorde på det viset men nu till ett till problem :) startade skroten och hade plockat på allt och skulle lägga i 1an och det går inte är som ett enda stort friläge finns inga växlar :(

Postat: 10 april 2014, 20:21
av FreZz
Filip ericsson skrev:Ah skitsamma tog bort cylindern och gjorde på det viset men nu till ett till problem :) startade skroten och hade plockat på allt och skulle lägga i 1an och det går inte är som ett enda stort friläge finns inga växlar :(
då har polarn din fuckat upp då han satte ihop blocket

Postat: 10 april 2014, 21:41
av Filip ericsson
ja undrar om det inte har hänt nått där ja :(

Postat: 10 april 2014, 21:45
av rexzo
Kolla så gafflarna ligger rätt i spåret i trumman som sitter i växellådan :)

Postat: 11 april 2014, 15:46
av simonskaren
Förlåt mej nu men din polare verkar int så haj på de där..? ska inte säga nått själv då jag bara ha renoverat motorn me vevparti,kager mm 2ggr men man ska ju kolla så allt fungerar FÖRE man tror man e klar..? att alla växlar funkar mm :)